۰

«چهره‌های پشت پرده» از «لالا لند» پیشی گرفت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
به گزارش عصر تعادل، فیلم «چهره‌های پشت پرده» (Hidden Figures) که در هفته‌ی پیش مقام دوم فروش هفتگی را کسب کرده بود،‌ این هفته توانست جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند و فیلم محبوب فصل جوایز یعنی «لالا لند» را هم کنار بزند.
 
«چهره‌های پشت پرده» از «لالا لند» هم پیشی گرفت

  این هفته و در روز مارتین لوتر کینگ (سومین دوشنبه‌ی ماه جولای هر سال) فروش چهره‌های پشت پرده از مرز ۲۰ میلیون دلار گذشت و این فیلم توانست رتبه‌ی اول فروش هفتگی سینماهای آمریکا را از آن خود کند. پیشبینی می‌شود تا چند روز آینده مجموع فروش داخلی این فیلم به ۶۰ میلیون دلار برسد. چهره‌های پشت پرده با بازی تاراجی پی هنسن، اوکتاویا اسپنسر، کریستن دانست و کوین کاستنر داستان واقعی سه کارمند زن ناسا را روایت می‌کند که در سفرهای فضایی آمریکا در زمان جنگ سرد و رقابت با شوروی، نقشی کلیدی داشتند.

در رتبه‌ی بعدی، فیلم پر سر و صدا و موفق دمین شزل لالا لند قرار دارد که با اکران در ۱۸۴۸ سالن سینما (که ۱۴۸ تایش آی‌مکس هستند) توانسته است در هفته‌ی ششم نمایشش به فروشی معادل ۱۴/۵ میلیون دلار دست یابد و مجموع فروش اکران‌های داخلی‌اش را به ۷۴  میلیون دلار برساند‌. همچنین فروش جهانی این فیلم هم از ۱۳۰ میلیون دلار عبور کرد. لالا لند از این هفته در برزیل هم اکرانش را آغاز خواهد کرد و بعد از آن در فرانسه، ایتالیا، بلژیک و سوئد به نمایش در می‌آید. لالا لند به تازگی برنده‌ی ۷ گلدن گلوب شد و چند روز پیش هم ۱۱ نامزدی بفتا به دست آورد و پیشبینی می‌شود در اسکار نیز به موفقیت‌های چشمگیری برسد.

در رتبه‌ی سوم باکس آفیس این هفته اما انیمیشن خواندن (Sing) قرار دارد که با فروش ۱۳/۸میلیون دلاری‌اش موفق شد مجموع فروش خود را به ۲۳۳ میلیون دلار برساند. این انیمیشن با صداپیشگی ستارگانی چون متیو مک کانهی، اسکارلت جوهانسون و ریس ویترسپون، داستان یک کوالا (مک کانهی) را روایت می‌کند که سعی دارد سالن تئاترش را با برگزاری یک مسابقه‌ی خوانندگی بین حیوانات نجات دهد.

در رتبه‌ی چهارم، فاتح سابق گیشه‌های آمریکا یعنی روگ وان (Rogue One) قرار دارد که این هفته فروش هفتگی‌اش از انیمیشن خواندن کمتر بود، ولی موفق شد مجموع فروش داخلی‌اش را نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار برساند.

در رتبه‌ی پنجم، فیلم ترسناک The Bye Bye Man قرار دارد که در اولین هفته‌ی اکران خودش به فروشی معادل ۱۳/۴ میلیون دلار رسید و در همین روزهای اول اکران، بودجه‌ی ۷ میلیون دلاری‌اش را برگرداند. پیشبینی می‌شود فروش این فیلم طی روزهای آتی از مرز ۱۵ میلیون دلار هم عبور کند.
کد مطلب : ۱۰۷۱۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.