۰

معدل صداقت در رسانه‌های ما مثبت است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
به گزارش عصر تعادل، اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی عصر امروز (دوشنبه) با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام ناصری‌پور، معاون فرهنگی و هنری سازمان شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور، سرپرست فرهنگسرای رسانه و برخی پیشکسوتان عرصه کاریکاتور و نقاشی به عنوان داوران این جشنواره و با تجلیل از برترین‌ها به سرانجام رسید.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور در ابتدای این مراسم گفت: همه ما می‌دانیم تهران متشکل از 18 خرده فرهنگ است، خرده‌ فرهنگ‌هایی که خیلی با یکدیگر پیوند ندارند و گاهی اوقات در بعضی مناسباتِ فرهنگی شاید آن تضادها یک نوع تلقی ضدفرهنگ هم به وجود می‌آورد. تهران به دلایل مختلفی مظلوم‌ترین شهر به لحاظ فرهنگی است، چرا که در کره زمین هر اتفاقی که رخ می‌دهد به نوعی به تهران مرتبط می‌دهند. بنابراین به نسبت همه این نگاه‌ها و هجمه‌هایی که وجود دارد آن توجه‌ای که باید به تهران شود، نمی‌شود.

او در ادامه مطرح کرد: سازمان‌های فرهنگی و هنری زیادی در تهران وجود دارند، اما این سازمان‌ها هم دچار روزمرگی شده‌اند. نمونه آن هم ساختار سازمانی ما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که کاملا خشک و اداری است.

 معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره این جشنواره و اهمیت موضوع رزق حلال اظهار کرد: در شهر تهران طی 9 ماه گذشته در موضوع رزق حلال بیش از دو هزار و 720 نفر به شکل مستقیم در این موضوع ورود کردند و تحت تاثیر قرار گرفتند. این حجم شرکت‌کننده نشان می‌دهد که این موضوعات از چه جایگاهی برخوردار هستند. علاوه بر این پیش از این به موضوعاتی در حوزه سلامت، تغذیه و طلاق پرداخته‌ایم و اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

ناصری‌پور در ادامه اعلام کرد: این جشنواره برای سال آینده نیز با موضوع سلامت، انصاف، رزق حلال و صبر برگزار خواهد شد.

او در بخش پایانی سخنانش همچنین از آغاز برگزاری جشنواره حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ظرف یک ماه آینده خبر داد.

دکتر صلاحی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با سخنانی با اشاره به عملکرد فرهنگسرای رسانه از گذشته تاکنون، مطرح کرد: زمانی که سال گذشته به این فرهنگسرا آمدم، دیدم که با عنوانش خیلی فاصله دارد. به دنبال نیروی جوان بودیم که رسانه را بشناسند و تعامل خوبی هم با اصحاب رسانه داشته باشد و امروز خوشحال هستیم فرهنگسرای رسانه یک پایگاه جدی برای اصحاب رسانه و تاثیرگذار در خبررسانی است.

او سپس با اشاره به اهمیت شبکه‌های اجتماعی و با اعتقاد بر اینکه شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر واقعیت زندگی حقیقی در دنیا هستند، یادآور شد: در حال حاضر حقیقی‌تر از این شبکه‌ها وجود ندارد، چرا که مردم ساعت‌ها در این فضاها زندگی می‌کنند، تکنولوژی بدی هم نیست؛ حال اگر ما بد استفاده می‌کنیم این مشکل از ماست.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی یک تکنولوژی و ابزار هستند. در این راستا فرهنگسرای رسانه، تصمیم گرفت فرهنگسرای شبکه‌های اجتماعی هم باشد تا تاثیرگذاری در موضوعات مهم به وجود بیاورد، موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده است؛ به عنوان مثال رزق حلال را تبلیغ می‌کنیم اما تبیین نمی‌کنیم؛ در حالیکه بیان مهمتر است. هرچند در تبیین آن صداوسیما به ویژه شبکه سه سیما نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. در این راستا رسما از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از صداوسیما به ویژه شبکه سه تشکر می‌کنیم.

صلاحی در ادامه با اشاره به موضوع صبر در این جشنواره که همواره بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: موضوعی همچون صبر در همه ادیان تاکید شده است، اما نه به اندازه اسلام؛ اما در ادیان دیگر به صبر عمل می‌کنند نه به اندازه مسلمانان و این دو با یکدیگر در تناقض است. رسانه‌های ما باید در امر رزق و روزی حلال خیلی کار کنند؛ چرا که موضوعات فرهنگی، دینی و انسانی می‌بایست از طریق حوزه فرهنگ و هنر تبیین شود؛ بنابراین اصحاب رسانه غیر از کارهای حرفه‌ای خود نباید چاشنی‌های تکلیفی خود را فراموش کنند.

او با بیان اینکه معدل صداقت در رسانه‌های ما مثبت است، یادآور شد: رسانه‌ها باید اتفاق ناگواری که در اسراف، زیاده‌خواهی و زیاده‌خوری در هر دوره‌ای و از طرف هر کسی پیش بیاید مطرح و جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، بخش پایانی این مراسم به تجلیل و اهدای جوایز شرکت‌کنندگان در جشنواره فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی اختصاص داشت و برگزیدگان شاخصه‌های مختلف هنری در این جشنواره تجلیل شدند.

دکتر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما، مدیر گروه معارف شبکه سه سیما و مدیر تامین برنامه این شبکه تجلیل شدند.

داوران این جشنواره نیز مورد تقدیر قرار گرفتند که اسامی آنها به شرح زیر است:

نصرالله افجه‌ای، علی تن، غلامحسین الطافی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، علی نظری، سعید صادقی، نصیر بشیری، امیرعلی چیپ‌ساز

* اسامی برگزیدگان در حوزه طنز:

رتبه اول: محسن رهبری، رتبه دوم: سمانه یکتا، رتبه سوم: مهیاد هاقین

* اسامی برگزیدگان در بخش کارتون:

رتبه اول: مهناز یزدانی، رتبه دوم: اکبر تراب‌پور، رتبه سوم: ناصر مقدم

از سه برگزیده در بخش کارتون پویا عبدلی، علیرضا پاکدل و محسن اسدی نیز تقدیر به عمل آمد.

* اسامی برگزیدگان بخش پوستر:

رتبه اول: سیدزهرا حسینی، رتبه دوم: مریم اسدی شمس‌آبادی، رتبه سوم: مهدی عسگری، رتبه چهارم: زینب مهدیان، رتبه پنجم: مهسا کیانی و اسماعیل خدابنده.

ـ زهرا مودی در بخش اینفوگرافی حائز رتبه برتر شد.

* اسامی برگزیدگان حوزه عکس:

رتبه اول: امیر قادری، رتبه دوم: امیرحسین کمالی، رتبه سوم: محمدصادق حسینی.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تمبر یادبود و کتاب جشنواره فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی رونمایی شد.

نخستین جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» به دبیری میترا خلیلی و با هدف، ارتقاء و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، به کارگیری ایده‌های نو و خلاقیت هنری در تبیین مفاهیم سبک زندگی، بسترسازی فرهنگی برای کشف و شکوفایی استعدادهای هنری، آشکار ساختن ظرفیت های هنری برای تببین و ترویج مناسب و اثرگذار سبک زندگی ایرانی اسلامی، تشویق و ترغیب هنرمندان برای تولید آثار هنری با موضوعات مورد نظر، توسط فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برگزار شد.
کد مطلب : ۱۰۷۲۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.