۰

اتمام عملیات مرمت مسجد وکیل شیراز

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۰
به گزارش عصر تعادل، مسئول فنی اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس امروز (دوشنبه 27 دی‌ماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند مرمت مسجد وکیل گفت: پروژه مرمت مسجد وکیل از سال 88 آغاز شد و با مشارکت اداره کل اوقاف فارس در قسمت‎های سنگفرش و کف‌سازی، تعمیر سقف و پشت بام و مرمت کاشی کاری‌ها به اتمام رسید.

«سیامک بصیری» ادامه داد: با توجه به تخریب و خوردگی سنگفرش‏‌ها بر اثر عوامل شیمیای و فیزیکی سنگ‏‌هایی که قابلیت باز پیرایی داشته مرمت و آنهایی که تخریب شده بودد جایگزین شد.

وی گفت: امسال 100 پروژه مرمتی در استان فارس در زمینه های بناهای تاریخی، اشیاء موزه‏ای، ثبت آثار تاریخی، تعیین حریم آثار تاریخی و مطالعات پژوهشی با اعتبار 113 میلیارد ریال شروع شده است.

مسئول فنی میراث فرهنگی فارس هم‌چنین با تأکید بر جایگاه ویژه بافت فرهنگی تاریخی درهویت معماری اسلامی - تاریخی این استان گفت: در بافت تاریخی 17 هزار پلاک مسکونی موجود است که تاکنون بیش از 380 خانه تاریخی از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده و میراث فرهنگی استان در راستای قانون حمایت از مالکین و متصرفین بناهای تاریخی با مالکین 40 خانه ثبتی تفاهمنامه‌ای در قالب مشارکت 50 درصدی و کمک‎های بلاعوض دولتی امضا کرده است.

بصیری یادآور شد: از مجموع 40 خانه ثبتی مورد اشاره، 30 خانه در بافت تاریخی شیراز و 10 خانه در سطح استان فارس مانند شهرستان‎های نی ریز، لار و استهبان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسجد وکیل یکی از مجموعه بناهای تاریخی دوره زندیه است که به دستور کریمخان زند در زمینی به مساحت 9 هزار و 414 متر مربع بنا شد.
کد مطلب : ۱۰۷۲۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.