۰

موافقت آمریکا با فروش سامانه ضدهوایی به قطر

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۸
به گزارش عصر تعادل، به نوشته مجله عبری زبان "اسرائیل دیفنس"، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سایت خود اعلام کرد که واشنگتن ابتدای سال جاری میلادی با فروش موشک‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب "اف.آی.ام 92 استینگر" به چند کشور موافقت کرده و این قرارداد به ارزش 207 میلیون دلار شامل کشورهای قطر، ایتالیا و هند می‌شود.

این مجله در ادامه قرارداد مذکور را "طنزی غم‌آلود" توصف کرد و به رسوایی فروش موشک‌های استینگر به مخالفان معمر قذافی در لیبی از طریق قطر و سپس ترور سفیر آمریکا در لیبی اشاره کرد.

اسرائیل دیفنس فروش این نوع موشک‌ها به قطر را چراغ قرمزی برای خلبانان روسیه در سوریه و عراق دانست. به ویژه اینکه اخیرا گزارش‌هایی نیز منتشر شده که از عزم واشنگتن و سازمان سیا برای مسلح کردن شورشیان سوری به سلاح‌های ضد هوایی حکایت دارد.

کریستوفر استفنز، سفیر آمریکا در لیبی در سال 2012 ترور شد. ابتدا آمریکا اعلام کرد که وی در جریان تظاهراتی در لیبی کشته شده اما بعد خبرهایی مبنی بر کشته شدن او در یک حمله تروریستی در این کشور منتشر شد.

کمی بعد آرون کلن، یک روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب خود با عنوان "داستان واقعی بنغازی" فاش کرد که کشورش قرارداد بزرگی با گروه‌های سوری برای فروش اسلحه از طریق یکی از طرف‌های منطقه‌ای و سفیر آمریکا در لیبی به امضا رسانده بود. طبق آنچه در این کتاب آمده، اسلحه‌های مذکور به گروهی وابسته به القاعده در لیبی رسیده و از آنجا به ترکیه تحویل داده شده و سپس به سوریه منتقل شده‌اند.

رسوایی در آنجا است که گروه مرتبط با القاعده  که در انتقال اسلحه‌ها نیز مشارکت داشت همان گروهی بود که سفیر آمریکا در لیبی را ترور کرد.
کد مطلب : ۱۰۷۴۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.