۰

معاینه فنی خودروهای سنگین یکپارچه شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
معاینه فنی خودروهای سنگین یکپارچه شد
به گزارش عصر تعادل،سعید متصدی در گفت‌و گو با خبرنگارگفت: متاسفانه تا چند ماه گذشته معاینه فنی خودروهای دیزلی بر اساس دید ظاهری و چشمی انجام می‌شد، به این معنا که اگر دودی از خروجی خودروهای دیزلی مشاهده می‌شد اعلام می‌کردیم که این خودرو آلوده است و شرایط لازم برای گرفتن معاینه فنی را ندارد.
وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست برای قطعات خودروهای دیزلی حدود مجاز مشخص و این حدود مجاز را به مراکز معاینه فنی اعلام کرده است. در حال حاضر میزان تیرگی خروجی‌ خودروهای دیزلی ، مورد حد استاندارد قرار گرفته است. امیدواریم با اجرای این اقدامات معاینه فنی درست در مورد خودروهای دیزلی داشته باشیم.
متصدی اظهار کرد: اگر یک خودروی دیزلی 40 سال کار کرده باشد دیگر به هیچ وجه نمی‌تواند معاینه فنی بگیرد و حتی اصلا نباید در سطح شهر حرکت کند، ولی متاسفانه زمانیکه به این نوع خودروهای دیزلی در جاده‌ها اجازه حرکت داده نمی‌شود، به سمت شهرها حرکت کرده و تبدیل به سرویس‌های شهری یا اتوبوس شهری می‌شوند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اخیرا معاونت جدیدی در وزارت راه به نام معاونت حمل و نقل ایجاد شده است افزود: هفته پیش با این معاونت هماهنگی‌هایی را در جهت ساماندهی خودروهای دیزلی انجام داده‌ایم.
وی درپایان اظهار کرد: ساماندهی خودروهای دیزلی برعهده شهرداری است و باید در یک قالب مدیریت شده این اقدام صورت گیرد.
کد مطلب : ۱۰۷۵۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.