۰

دانلود 90 میلیارد باری اپلیکیشن ها در سال 2016

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۵
به گزارش عصر تعادل، بنا بر گزارش موسسه تحقیقات بازار موبایل، App Annie، در سال 2016، دانلود اپلیکیشن ها در دو پلتفرم اندروید و iOS به رکورد 90 میلیارد دانلود دست یافت که نسبت به سال گذشته 15% افزایش را نشان می دهد. درآمد ناشرین این اپلیکیشن ها در این دو پلتفرم در سال گذشته نیز به مبلغ 89 میلیارد دلار رسید. باید اضافه کرد مدت زمانی که برای توسعه اپلیکیشن ها صرف شده نیز 20 درصد افزایش داشته که در نتیجه در سال 2016 حدود 900 میلیارد ساعت زمان در این حوزه صرف شده است.
 
 در سال 2016 اپلیکیشن ها در مجموع 90 میلیارد بار دانلود شدند

با توجه به گزارش موسسه App Annie، در حالیکه میزان درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن ها در سال 2016 در دو پلتفرم اندروید و iOS حدوداً 89 میلیارد دلار بوده است، کل درآمد حاصل از اپلیکیشن ها در این سال تقریباً 127 میلیارد دلار بوده است که 30 درصد آن به دارندگان این دو پلتفرم تعلق یافته است. مبلغ 89 میلیارد دلار شامل تبلیغات درون اپلیکیشنی و همچنین مبالغی که به اپ استورهای سوم شخص اندروید پرداخت شده اند نیز می شود.

بنا بر این گزارش در بازارهای نوظهور مانند هندوستان، اندونزی، مکزیک و برزیل اپلیکیشن ها به سرعت رو به افزایش هستند، در حالیکه بازارهای بزرگتر با اپلیکیشن ها و تاثیر منفی آنها در صنایع سنتی در چالش هستند. اپلیکیشن های بانکی در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخوردارند و تعداد کاربران این اپلیکیشن ها از تمامی اپلیکیشن های دیگر سبقت گرفته است. یوتیوب در سال 2016 در حوزه سرگرمی صدرنشین بود و بیشترین کاربران فعال را در آمریکا و انگلستان به خود اختصاص می داد. اما نتفلیکس در خصوص درآمد حاصل از اپ استور، یوتیوب را مغلوب کرد. همچنین میزان زمان صرف شده در اپلیکیشن های خرید حدود 30 درصد نسبت به سال 2015 افزایش داشته است.

اپلیکیشن های گیمینگ موبایل نیز سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و 75درصد کل درآمد اپلیکیشن ها را بر روی iOS و 90 درصد درآمد اپلیکیشن ها بر روی پلتفرم اندروید را به خود اختصاص دادند. Pokemon Go، که سال گذشته مدتها دنیای گیم را تحت کنترل داشت، توانست به درآمد 950 میلیون دلاری دست یابد.

به گزارش App Annie، پنج اپلیکیشنی که بالاترین درآمد را در سال2016 به نام خود ثبت کردند عبارتند از اسپاتیفای، لاین، نتفلیکس، تیندر و HBO Now. پنج گیم برتر نیز Monster Strike، Clash of Clans، Pokemon Go، Game of War:Fire Age و Clash Royale بودند.
کد مطلب : ۱۰۷۶۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.