۰

شرق موصل به طور کامل آزاد شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۵
به گزارش عصر تعادل، سازمان مبارزه با تروریسم عراق در راستای عملیات خود برای آزادی استان نینوا از دست داعش، از کنترل کامل خود بر ساحل چپ (شرق) موصل خبر داد.

شبکه خبری سومریه نیوز گزارش داد؛ سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای وابسته به این سازمان کنترل شرق موصل را به طور کامل به دست گرفته‌اند.

رئیس این سازمان از تسلط نیروهای خود بر بخش شرق موصل خبر داد و گفت: ما در اجرای قواعد درگیری و رعایت حقوق بشر موفق عمل کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی برای آزادسازی ساحل راست (غرب) شهر از دست داعش در نظر گرفته شده است.

سرلشگر طالب شغاتی، فرمانده نیروهای مشترک عراق از آزادسازی شرق موصل به طور کامل آن هم بعد از سه ماه خبر داد.

نیروهای عراقی از ۱۷ اکتبر عملیات نهایی برای آزادی آخرین مقر داعش در این کشور را آغاز کردند. امروز (چهارشنبه) نیز بقیه مناطق باقی مانده را آزاد کردند.

پیش از این فرمانده عملیات نینوا اعلام کرده بود که نیروهای عراقی محله القاضیه 2 را آزاد و به محله العربی در شرق موصل رسیده‌اند.

همچنین فرماندهی عملیات نینوا از آزادی منطقه الاثریه و تپه نرکال در شمال موصل و برافراشتن پرچم عراق بر فراز این دو منطقه خبر داد.

المیادین نیز از آزادسازی مسجد الدولة الکبیر در شرق موصل خبر داد.

یک منبع امنیتی در استان نینوا نیز اعلام کرد که داعش برای نخستین بار به شکست خود در درگیری‌های شرق موصل اعتراف کرده است.

به گفته این منبع، داعش از سرکرده‌هایش در محله‌های غرب موصل درخواست کمک و تأمین قایق‌هایی برای فرار از شرق موصل کرده است.
کد مطلب : ۱۰۷۶۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.