۰

عملیات مشترک روسیه و ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۷
به گزارش عصر تعادل، وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیات مشترک هوایی با ترکیه در حمله به مواضع داعش در حومۀ شهر الباب خبر داد.

سرگئی رودسکوی، رئیس عملیات مشترک ستاد کل نیروهای مسلّح روسیه، چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «9 جنگندۀ نیروی هوایی روسیه از جمله 4 جنگندۀ سو-24 ام، 4 سو-25 و یک جنگندۀ سو-34 با مشارکت 8 جنگندۀ ترکیه ازجمله 4 اف-16 و 4 اف-4 با هماهنگی طرف سوری در یک عملیات هوایی در سوریه شرکت کردند.»

وی افزود این نخستین باری است که نیروی هوایی روسیه و ترکیه برای شکست داعش عملیات مشترک انجام می‌دهند.

رودسکوی گفت داعش در حال حاضر حملاتی گسترده علیه نیروهای ارتش سوریه در شهر دیرالزور آغاز کرده است.

روسیه از تاریخ هشتم مهر ماه 1394 با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهة النصره در سوریه آغاز کرد.

این در حالی است که ترکیه نیز از 4 ماه پیش با تجاوز به خاک سوریه، عملیاتی علیه گروه تروریستی داعش آغاز کرده است. دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

از 10 دی امسال آتش‎بس سراسری در سوریه با هدف دستیابی به راه‏‎حل سیاسی و پایان 6 سال درگیری در این کشور آغاز شده است که گروه‌های تروریستی داعش و جبهة‌النصره مشمول آن نمی‌شوند.

این آتش‌بس که با میانجیگری روسیه و ترکیه حاصل شده، زمینه را برای مذاکرات آتی صلح در آستانه، پایتخت قزاقستان، فراهم کرده است.

نشست آستانه قرار است 4 بهمن به میزبانی دولت قزاقستان با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوریه و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل برگزار شود و در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استافان دِ میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه یابد.
 
کد مطلب : ۱۰۷۶۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.