۰

کولیوند: حاشیه‌سازی درباره حادثه پلاسکو خیانت به مردم است

تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
به گزارش عصر تعادل، جواد کولیوند  با بیان اینکه تیم مدیریت شهری تهران و در راس آن شهرداری تاکنون تلاش کرده اند تا با تمام توان مدیریت بحران را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: وقتی خود شهردار تهران از ابتدایی ترین لحظات وقوع حادثه به میدان آمده، نشان می دهد که مدیریت شهری از عمق فاجعه ای که رخ داده باخبر است و امدادرسانی اولویت نخست شهرداری تهران است.

نماینده مردم کرج در مجلس دهم شورای اسلامی، با یادآوری اینکه آتش نشانان در لحظه وقوع حادثه تصمیمات منطقی گرفته اند و عملکرد خوب شان سبب نجات جان بسیاری از شهروندان شده، خاطر نشان کرد: هم اکنون تلاش تیم امداد این است که راهی برای نجات افراد گرفتار در زیر آوارها  باز شود، زیرا اولویت نخست نجات جان انسان های گرفتار در زیر آوار است و سپس باید به کندوکاو چرایی وقوع حادثه بپردازیم و با دقت بیشتری ابعاد ریزش ساختمان پلاسکو را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اظهارنظرهای فی البداهه درباره چرایی وقوع حادثه صحیح نیست، متذکر شد: ساختمان پلاسکو به دلیل قدمتی که داشته و وقوع حادثه آتش سوزی در طبقات بالا، سبب شده تا مجموع آتش از قدرت آهن آلات فرسوده بکاهد و در نتیجه تلی از آهن آلات بر طبقات پایینی سقوط کند و ساختمان به صورت عمودی ریزش کند.

کولیوند با تاکید بر اینکه ساختمان پلاسکو متولی و هیئت مدیره داشته و شهرداری چندین بار به طور متوالی اخطارهای ناایمن بودن ساختمان را به این هیئت مدیره و دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده بوده، تصریح کرد: بی توجهی به تذکرات ایمنی سبب بروز این حادثه غم بار شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس دهم پرداختن برخی جناح های سیاسی به حواشی سیاسی حادثه پلاسکو و حوادثی از این دست را جایز ندانست و گفت: به هیچ عنوان در چنین فضاهایی ایجاد حواشی سیاسی اخلاقی نیست و خیانت به اصل موضوع است. به هر حال اتفاق ناخوشایند بزرگی رخ داده و اینقدر این حادثه مهم بوده که رهبری به این موضوع ورود کرده اند. پس حادثه پلاسکو نقطه ای برای بازی های سیاسی نیست و همه مسئولان باید با دل و جان به فرمایشات مقام معظم رهبری و اولویت نخست که نجات جان انسان های گرفتار در زیر آوار است، التزام داشته باشند.
 
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۰۷۹۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.