۰

هشدار سرویس‌های جاسوسی اسرائیل به نتانیاهو

تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
به گزارش عصر تعادل، طبق ارزیابی جدیدی که به بنیامین نتانیاهو ارائه شده لغو احتمالی برجام از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا "خطایی جدی" خواهد بود.

نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که برجام یک توافق با ثبات به شمار می‌رود که ایران تا کنون به آن پایبند بوده است. طبق ارزیابی اخیر درصورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران نیز به تعهداتش که تا کنون باعث محدودیت برنامه‌های هسته‌ای تهران شده پایبند نخواهد ماند.

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل به هاآرتص گفت که درصورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و آغاز تنش با این کشور قدرتهای دیگر جهانی ارتباط خود با اسرائیل را به حالت تعلیق قرار خواهند داد.

نهادهای اطلاعاتی اسرائیل پیش از امضاء توافق هسته‌ای نسبت به شکاف‌ها و ایرادات موجود در آن به شدت اعتراض داشتند اما پس از یک سال و نیم از گذشت آن به این نتیجه رسیده‌اند که این توافق بسیار پایدار بوده و ایران به آن پایبند بوده است. از این رو این نگرانی وجود دارد که خروج از توافق باعث شکاف میان واشنگتن و دیگر امضاء کنندگان این توافق خواهد شد که مهمترین آنها مسکو و پکن هستند. از سوی دیگر تقابل مستقیم میان آمریکا و ایران به معنی هدر دادن دستاوردهای توافق است.

هرچند روسای ارتش و نهادهای دیگر نظامی رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی نظرات خود در این باره را علنی نکرده‌اند اما روسای سابق اطلاعات ارتش این رژیم با چنین محدودیتهایی مواجه نیستند. آموس یادلین و آهارون زیوی فارکاش در گفتگو با هاآرتص معتقد بودند که نباید ترامپ را به خروج از توافق هسته‌ای ترغیب کرد.

به گفته وی نتانیاهو فرصتی استثنایی در اختیار دارد تا اشتباهات خود در سال 2015 و پس از تایید توافق هسته‌ای را جبران کند. وی معتقد است که نتانیاهو در آن سال به جای اختلاف با اوباما و سخنرانی در کنگره باید به یک تفاهم با دولت آمریکا و توافق بر سر یک همکاری امنیتی قویتر می‌رسید.
کد مطلب : ۱۰۷۹۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.