۰

​دیدار سفیر ایران با وزیر کشور ترکیه

تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۹
به گزارش عصر تعادل، محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیدار و درباره توسعه روند همکاری‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل و نظر کرد.

سفیر ایران در این دیدار با تاکید بر ضرورت تقویت مناسبات در سطوح مختلف گفت: به موازات توسعه مناسبات دوجانبه حائز اهمیت خواهد بود که در جهت هم‌افزایی نسبت به ارتقای همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نیز اهتمام مبذول داریم.

طاهریان‌فرد با اشاره به روابط خوب انتظامی بین دو کشور، اهمیت توسعه این روابط را در بخش‌های مختلف، اعم از کنترل و پیشگیری جرایم، افزایش مراقبت از مرزها و به خصوص برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و ممانعت از ترددهای غیر قانونی، مورد تاکید قرار داد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در این ملاقات با ابراز مراتب همدردی و تسلیت خود با دولت و ملت ایران نسبت به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: امیدوارم سال جاری نقطه عطفی برای ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور به خصوص در زمینه‌های امنیتی و انتظامی باشد.

وزیر کشور ترکیه با ارزیابی آخرین وضعیت روابط و مناسبات دو کشور افزود: روند رو به گسترش همکاری‌های دو کشور بزرگ ایران و ترکیه امروز در بهترین سطح و شرایط قرار دارد. خصوصا اینکه موضوعات مشترک فراوانی برای توسعه همکاری داریم که نیازمند توسعه ارتباطات است.

در این ملاقات سرهنگ بارانی افسر رابط نیروی انتظامی ایران در آنکارا و علی باشترک معاون پلیس ترکیه نیز حضور داشتند.
کد مطلب : ۱۰۷۹۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.