۰

​ عادت شبانه هاشمی برای سر زدن به اینترنت

تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۵
به گزارش عصر تعادل، تولیت آستان قدس امام راحل، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شاگرد خوب مکتب امام(ره) توصیف کرد و گفت: آقای هاشمی از زمره بزرگ‌ترین شخصیت‌های سیاسی چند سده اخیر ایران است که حجاب معاصرت، ابعاد شخصیتی ایشان را به‌طور کامل برای جامعه مشخص نکرده است.
 
سید‌حسن‌خمینی در بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکی گفت: آقای هاشمی کینه نداشت؛ اما فراموش نمی‌کرد. در مواجهه سیاسی با افراد اگر لازم بود، آن گذشته‌ها را ترتیب اثر نمی‌داد؛ اما فراموش نمی‌کرد. وی‌گفت: یکبار از جلسه‌ای که در مورد خودم، تلخ ترین جلسه عمرم بود، با هم به منزل برگشتیم. من به خاطر نگرانی از حال ایشان گفتم در منزل کسی هست؟ گفتند نه. تنها هستم. گفتم می‌خواهید من هم بیایم تا چای بخوریم و صحبت کنیم؟ گفتند نه من خوابم می‌آید؛ خاطراتم را می‌نویسم و می‌خوابم.
 
سیدحسن خمینی در بخشی از سخنانش به عادت شبانه آیت‌الله در مراجعه به اینترنت اشاره کرد و گفت: ايشان مي‌گفت صبح‌ها حدود سه و نيم بيدار مي‌شوم و همان موقع اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي را مطالعه مي‌كنم. يكبار هم نگفت من وقتي در آن ساعت بيدار مي‌شوم، نماز مي‌خوانم. بعدها از خانواده‌شان شنيدم كه قرآن و نماز مي‌خوانند. وی در بخشی دیگر به ماجرای ردصلاحیت آیت‌الله در سال 92 هم اشاره‌ای کرد و گفت: ردصلاحيت ايشان را در سال ١٣٩٢ پيش‌بيني كرده بودم و به ايشان گفتم. وقتي ردصلاحيت اتفاق افتاد، صبح تماس گرفتم و گفتم ناهار به دفترشان مي‌روم.
 
وقتي رفتم، ايشان را بسيار سرحال ديدم. از نظر روحي ايشان به هدفشان رسيده بودند. سپس گفتم شب در منزل خدمتتان مي‌رسم. همان زمان تلويزيون هم خبر را اعلام كرد؛ واقعا خوشحال بود. گفت نمي‌دانم با اين حجم كار با وجود انتظارات چه كنم؟ سیدحسن خمینی همچنین به تندروی‌ها علیه هاشمی بعد از حوادث سال 88 هم اشاراتی داشت و گفت: يك روز در اوج حوادث بعد از ٨٨، يك خطيب در تلويزيون تندترين سخنان را نسبت به شخص ايشان گفته بود. بعد از ظهر در جلسه دانشگاه آزاد ايشان را ديدم؛ گفتند آن خطيب را بعد از سخنراني ديدم؛ گفتم به روي او آورديد؟ گفتند نه. گفتم او چيزي گفت؟ گفتند نه! ظرفيت روحي از ويژگي‌هاي ايشان بود.

سید حسن خمینی همچنین گفت: یكبار كه فشار روي ايشان زياد بود گفتم امسال در عيد نوروز كجا مي‌رويد؟ گفت به كيش مي‌روم. گفتم با وجود اين بحث‌ها، امسال هم مي‌رويد؟ گفت هر سال مي‌رفتم؛ امسال هم مي‌روم. هيچ وقت وضع زندگي خود را پنهان نمي كرد و ابايي نداشت كه ديگران بفهمند. وی تصریح کرد: ایشان از سال 42 تقریبا به‌عنوان «وزیر خارجه امام» بود و در مجموعه مبارزان از سرآمدان و در زندان محور هر حرکتی بود.
کد مطلب : ۱۰۸۰۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.