۰

حسینی: منتظر روزهای سخت‌تر هستیم

تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۴
به گزارش عصر تعادل، تیم فوتبال پرسپولیس با بردی که روز چهارشنبه هفته گذشته مقابل فولاد در اهواز به دست آورد اختلاف امتیازی خود با تراکتورسازی به عنوان تیم دوم جدول را به عدد 4 رساند تا شاگردان برانکو با حاشیه امنیت بیشتری مسابقات لیگ برتر را ادامه دهند.

این در حالی است که سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌عنوان کرد: که شرایط فعلی به هیچ عنوان نمی‌تواند ضامن موفقیت‌های سرخ پوشان در ادامه لیگ باشد و به همین دلیل زود است که بخواهند از قهرمانی صحبت کنند. گفت‌وگوی کاپیتان پرسپولیس را در زیر می‌خوانید:

از برد مقابل فولاد و سه امتیاز مهمی که در اهواز بدست آوردید،‌صحبت کن.

ما بازی هفته قبل مقابل سایپا را به سختی پیروز شدیم چرا که می‌دانستیم این تیم تقویت شده و در خط حمله زهر دار هستند. با این همه ما سه امتیاز خوب را کسب کردیم. بعد از آن بازی بود که همه معتقد بودیم بازی در اهواز مقابل فولاد بسیار سخت‌تر خواهد بود به همین دلیل خیلی خوب آماده این بازی شدیم و نتیجه‌اش را هم دیدیم. البته باید بگویم که فولاد امسال کادر فنی و بازیکنان بومی خوبی دارد که کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. به همین دلیل ما مقابل فولاد با توان بیشتری بازی کردیم و سه امتیاز سخت را گرفتیم.

در این بازی یک گل صحیح پرسپولیس آفساید گرفته شد. نگران اشتباهات داوری در ادامه راه نیستی؟

نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم. داوران ما قشر زحمت‌کشی هستند اما همه تلاش ما این است که بازی هجومی انجام دهیم و دیدید که مقابل فولاد از همان دقیقه اول پرقدرت ظاهر شدیم. حتی وقتی 3 بر صفر جلو بودیم به دنبال گل‌‌های بعدی رفتیم خوشبختانه دوندگی تیم ما بالا است و توانسته‌ایم روند خوبی را در مسابقات داشته باشیم.

موضوعی که مهم است این است که یک تیم در طی فصل دچار فراز و فرود می‌شود آیا به عنوان کاپیتان پرسپولیس نگران نیستی که این فراز و فرود پرسپولیس را دچار مشکل کند؟ 

همانطور که شما گفتید فراز و فرود برای همه تیم‌ها وجود دارد و این مسائل کار را سخت می‌کند از طرفی بازی‌ها به یکدیگر نزدیک شدند و بعد از آن باید بگویم که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش داریم که با شروع این بازی‌ها قطعا فشار بیشتری روی ما خواهد بود و کارمان سخت‌تر می‌شود. ما باید تمرکز بالایی داشته باشیم و خوب تمرین کنیم و ریکاوری و استراحت هم در بهترین شرایط باشد. با این همه افت و خیز در فوتبال وجود دارد و ما هم منتظر روزهای سخت‌تر هستیم اما باید سخت کار کنیم و ایستاده بمانیم.

روز دوشنبه باید با گسترش فولاد تبریز مصاف دهید و از طرفی این تیم امسال نشان داد که شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته است. نظرت درباره این بازی چیست؟

فراز کمالوند واقعا تیم خوبی ساخته و گسترش فولاد با حضور او فوتبال خوبی بازی می‌کند. شرایط زمین خانگی آنها بسیار خوب است و حتی می‌توانم بگویم که از زمین چمن ورزشگاه آزادی هم بهتر است. با این همه به اعتقاد من بازی کردن با این تیم که فوتبال بازی می‌کند لذت‌بخش است و حتما هم ما و هم گسترش فولادی‌ها از این بازی لذت خواهیم برد. اما یک خواهشی هم از هوادارانمان دارم که می‌خواهم از طریق خبرگزاری فارس آن را به گوش آنها برسانم. روز دوشنبه که ما با گسترش فولاد بازی داریم روز هواداران پرسپولیس است و آنها نشان دادند که همواره در روزهای سخت کنار ما بودند. همانطور که پیش از این گفتم هر تیمی احتمال دارد افت کند اما هواداران باید از تیم حمایت کنند. مطمئنا حمایت هواداران بازیکنان پرسپولیس را وادار می‌کند تا بیشتر تلاش کنند.

بعد از بازی با فولاد و در زمان خارج شدن بازیکنان پرسپولیس از ورزشگاه رفتار مناسبی با بازیکنان صورت نگرفت و حتی دقایقی در ورزشگاه حبس شدید تا درنهایت از در دیگر خارج شدید.

باید از مسئولان نیروی انتظامی تشکر کنم که زحمت می‌کشند اما واقعیت این است که استادیوم‌های ما امنیت ندارند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که مسائل امنیتی در آن لحاظ نشده است. خبرنگارانی که از تهران به اهواز آمده بودند خودشان شاهد بودند که ما در زمان گرم کردن باید از بین 40 تماشاگر رد می‌شدیم و حتی زمانی که در تونل حضور داشتیم و می‌خواستیم به زمین بیاییم هم 50 تماشاگر کنار ما بودند. استادیوم‌ها صد راه خروج و ورود دارند  و مشخص نیست که بر چه اساسی ساخته می‌شوند این مسائل خطرناک است اما ما خیلی راحت از کنار انها رد می‌شویم. اوایل همین لیگ امسال بود که در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در اهواز آن درگیری‌ها روی سکوهای ورزشگاه غدیر به وجود آمد و کلی هوادار با سر و صورت خونی به خانه رفت. باید نگران این مسائل بود چرا که شاید باز هم اتفاقات وحشتناکی رخ بدهد. ما فقط بلد هستیم به دنبال مقصر بگیردیم اما مسائل دیگر پیگیری نمی‌شود.

مطالبات مالی بازیکنان بالاخره پرداخت شد و آیا پاداشی گرفته‌اید؟

در باشگاه پرسپولیس برای پرداخت پاداش فرمول‌هایی وجود دارد و باید بازی‌ها به حدی برسد تا بازیکنان پاداش بگیرند. درباره مطالبات مالی و پیش قراردادها هم مشکلی وجود ندارد و باشگاه به تعهداتش عمل کرده است.

حضور بازیکنانی مثل سروش رفیعی و سامان نریمان جهان را در پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کنی و به نظرت چقدر می‌تواند به پرسپولیس در رسیدن به اهداف خود کمک کنند؟

به هر حال این دو بازیکن از خوب‌های فوتبال ما هستند و می‌دانند که پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند و وارث چه بزرگانی شده‌اند اما همین مساله فشار زیادی روی آنها آورده که البته سایر بازیکنان از نظر فنی و شخصیتی به آنها کمک می‌کنند تا شرایط را درک کند. مهمترین مساله در این بین این است که این بازیکنان در شرایط تیم جا بیفتند. البته خودشان در این خصوص تلاش ویژه‌ای دارند و به نظرم می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

آیا از حالا می‌توان با توجه به شرایط جدول پرسپولیس را قهرمان لیگ خطاب کرد؟

خیلی سخت است و نمی‌توان از الان درباره قهرمانی در لیگ صحبت کرد. هنوز سیزده هفته تا پایان لیگ باقی مانده و ما هم بازی‌های سختی در پیش داریم. در هفته هجدهم گسترش فولاد در هفته نوزدهم صبا، در هفته بستم تراکتورسازی، در هفته بیست و یکم استقلال و در هفته بیست و دوم سپاهان انتظار ما را می‌کشد که قطعا هرکدام از این بازی‌ها و نتایج آن بسیار مهم و تاثیرگذار است. از الان نمی‌توان پرسپولیس را مدعی قهرمانی دانست چرا که حریفان سختی داریم. به همین دلیل است که معتقدم از حالا نمی‌توان حرف از قهرمانی زد.

چیزی که در این میان مهم است این است که شاید برخی از بازیکنان در پرسپولیس دچار غرور شوند. به نظرت به عنوان کاپیتان پرسپولیس در تیم شما غرور وجود دارد؟

متاسفانه غرور همیشه هست. نمی‌شود در تیمی مثل پرسپولیس که این شرایط را دارد غرور نباشد اما بازیکنان ما باید بدانند که غرور بدترین اتفاقی است که می‌توان رخ دهد. از طرفی استرس صدرنشین بودن خیلی سخت است و  بازیکنان ما فشار زیادی تحمل می‌کنند اما روی صحبت من به بازیکنان این است که غرور را کنار بگذارند و فقط به هدف نهایی فکر کنند.

بحث طلب برخی از بازیکنان و مربیان تیم نفت از جمله خودت از این باشگاه موضوعی است که هنوز حل نشده است. در این باره آیا اتفاق جدیدی رخ داده است؟

واقعا نمی‌دانم باید چه کار کنیم. شما به عنوان یک خبرنگار به من بگویید که چه کنم؟ زور کسی به این آقایان نمی‌رسد و انگار قانونی هم نیست که جلوی آنها را بگیرد. اگر ما در فوتبال‌مان قانون داریم چرا کسی سراغ اینها نمی‌رود؟ مگر می‌شود یا باشگاه را با یک برگه کاغذ فروخت؟ آقایان راحت کار می‌کنند و خیلی راحت با یک برگه کاغذ تیم نفت را در اختیار گرفتند و به صورت دور همی تیم‌داری می‌کنند اما در این بین کسی زورش به آنها نمی‌رسد. در این بین کاری هم از دست تاج و کمیته انضباطی برنمی‌آید. خیلی دوست دارم بدانم که آیا کمیته اخلاق می‌تواند به این موضوع ورود کند یا خیر؟ من از چند باشگاه شکایت کردم اما حکم هم داشته باشیم هیچ تاثیری ندارد. به نظر می‌رسد کاری از دست کسی برنمی‌آید.

پس تکلیف شما به عنوان طلبکاران از باشگاه نفت چه می‌‌شود؟

من هم نمی‌دانم. تنها چیزی که به آن رسیده‌ام این است که شاید باید توهین کنیم بلکه کمیته اخلاق و کمیته انضباطی ما را احضار کند تا حرفمان را بزنیم. آقایان می‌گویند برای شکایت باید پول بدهید اما آن تدارکاتچی باشگاه نفت که پول شکایت کردن هم ندارد باید چه کند؟ من خیلی‌ها را می‌شناسم که حتی خرج خودشان را هم ندارد و شرایط ضعیف اقتصادی دارند اما باشگاه نفت پولشان را نمی‌دهد. کسی هم در این بین جوابگو نیست. واقعا به این نتیجه رسیده‌ام که باید توهین کنیم تا شاید اتفاق خاصی بیفتد.
 
 
چرا به علی دایی به عنوان سرمربی نفت این مسائل را نگفتید تا بلکه او بتواند کمکی به طلبکاران بکند؟

این یک بحث حقوقی بین شرکت نفت و شرکت بهنام پیشرو کیش است و کاری از دست علی دایی بر نمی‌آید. آقایانی که وظیفه دارند پول بدهند به روی خودشان نمی‌آورند و انگار نه انگار که عده‌ای از این باشگاه طلبکار هستند. من فردی را می‌شناسم که سال‌ها در تیم نفت حضور داشت و  الان در امرار معاش خود مانده است. او یک مرد است و غرور دارد و با چند بچه دانشجو باید زندگی‌اش را بگذراند. آیا کسی به این مسائل فکر می‌کند؟
کد مطلب : ۱۰۸۰۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.