۰

​استقبال شورای امنیت از مذاکرات آستانه

تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
به گزارش عصر تعادل، شورای امنیت سازمان ملل حمایت خود را از تلاش‌های روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه و برگزاری مذاکرات آستانه اعلام کرد.

رئیس شورای امنیت در پایان نشست این شورا درباره سوریه که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: اعضای شورای امنیت در نشست خود به تبادل نظر درباره اوضاع سوریه و روند اجرای قطعنامه ۲۳۳۶ درخصوص آتش‌بس پرداختند.

وی تأکید کرد: مذاکرات آستانه می‌تواند به تثبیت آتش‌بس در سوریه کمک کرده و گام مهمی برای بازگشت به مذاکرات ژنو باشد.

رئیس شورای امنیت گفت که اعضای این شورا از تلاش‌های روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه و برگزاری مذاکرات آستانه استقبال می‌کنند.

وی از تمامی طرف‌های سوری خواست به آتش‌بس پایبند باشند و شرایط مناسب را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم سوریه بدون هیچ پیش شرطی فراهم کنند.

فرانسوا دلاتر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل نیز نشست شورای امنیت را "سازنده" دانست و تأکید کرد که تمامی اعضای شورای امنیت متفق القول هستند که نشست آستانه می‌تواند در ازسرگیری مذاکرات میان طرف‌های سوری با نظارت سازمان ملل نقش داشته باشد.

قرار است مذاکرات آستانه ۲۳ ژانویه(۴ بهمن) برگزار شود. قرار است استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز در این مذاکرات شرکت کند.

هیئت اعزامی دمشق به ریاست بشار الجعفری و هیئت اعزامی مخالفان به ریاست محمد علوش در این نشست حضور خواهند یافت.
کد مطلب : ۱۰۸۰۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.