۱
۰

​«اسم تو» پرفروش ترین انیمه تاریخ شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳
به گزارش عصر تعادل، فیلم جدید ماکوتو شینکای توانست محبوب ترین انیمه ژاپنی قبلی را کنار بزند و به یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمایی کشورش هم بدل شود.
 
«اسم تو» پرفروش ترین انیمه تاریخ شد

به نقل از ایندپندنت، به مدت ۱۵ سال فیلم «شهر ارواح» شناخته شده ترین انیمه ژاپنی برای غربی‌ها بود. وقتی این پروژه فانتزی ماجراجویانه محصول استودیو گیبلی نخستین بار روی پرده رفت، به سرعت به پرفروش ترین فیلم انیمه تاریخ بدل شد.

با این حال به خاطر عملکرد رکوردشکن در باکس آفیس چین، فیلمی جدید توانسته «شهر ارواح» را کنار بزند که نامش «Kimi no Na wa» یا «اسم تو» است.

بعد از اینکه این فیلم به کارگردانی ماکوتو شینکای به صورت جهانی اکران شد، توانست ۳۳۱ میلیون دلار در باکس آفیس بین المللی بفروشد و رکورد فروش ۲۸۹ میلیون دلاری «شهر ارواح» را بشکند. با این حال بیشتر بلیت های فیلم در ژاپن فروخته شده‌اند و این فیلم در حال حاضر با ۱۹۲٫۵ میلیون دلار فروش در این کشور، سومین فیلم پرفروش تاریخ آن است.

«اسم تو» در بریتانیا هم فروش خوب و متعجب کننده‌ای داشت و در نخستین روز اکران عمومش اش توانست در ۱۰۴ پرده سینما ۱۰۸ هزار پوند بفروشد و به این ترتیب رکورد فروش یک روزه یک فیلم انیمه را در این کشور بزند. این فیلم تا به حال در بریتانیا ۳۸۳ هزار پوند فروخته است.

«اسم» تو داستان دو نوجوان دبیرستانی به نام های تاکی و ایتوموری را تعریف می کند که به ترتیب اهل شهر توکیو و یک شهر روستایی هستند. آن ها در داستانی که به نحوی به فیلم «جمعه دیوانه وار» شباهت دارد بدن های شان را با یکدیگر عوض می کنند، اما وقتی یک رخداد آخرالزمانی به وقوع می پیوندد، اوضاع خراب می شود.

علاوه بر کارگردانی این فیلم، ماکوتو شینکای مسئولیت نویسندگی فیلمنامه آن را هم با اقتباس از رمانی که خودش نوشت و روز شانزدهم ژوئن سال ۲۰۱۶ منتشر شد، بر عهده داشته است. «اسم تو» روز سوم جولای ۲۰۱۶ در مراسم «انیمه اکسپو ۲۰۱۶» در لس آنجلس کالیفرنیا پیش نمایش شد و از روز ۲۶ آگوست اکران عمومی آن کلید خورد.

این فیلم همچنین با نقدهای کاملا مثبت مواجه شده که آن را به خاطر حرفه ای بودن انیمیشن ها و تاثیر ضربه احساسی آن تحسین می کنند.
کد مطلب : ۱۰۸۰۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
behrooz
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ۲۲:۴۹
سلام .مطلبتون عالیه ولی اسم روستای دختر نوجوان ایتوموری بود و اسم خود دختر نوجوان میتسوها بود:) ممنون
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.