۰

حمایت از فناوران و صنعتگران از طریق هنر

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۷
حمایت از فناوران و صنعتگران از طریق هنر
به گزارش عصر تعادل، علی منتظری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر برای معرفی صنایع و فناوری کشور افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی به عمل می‌آید تا بازتاب دستاوردهای دانشمندان در قالب‌های گوناگون هنری به ویژه در قالب مستندات تصویریِ با کیفیت انجام بگیرد.
رئیس اسبق جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی که در این حوزه فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این جشنواره، پل ارتباطی بین هنر، صنعت، فناوری و حوزه نوآوری‌های جوانان و پژوهشگران خلاق ایرانی ایجاد می‌کند. ایجاد این پل ارتباطی می‌تواند مولد آثار ارزشمندی برای معرفی دستاوردهای علمی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور باشد.
وی افزود: جشنواره «فردا» علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور، می‌تواند بارقه امید را در دل‌های عموم مردم به ویژه جوانان زنده کند. این جشنواره همچنین می‌تواند ایده‌های جدید را خلق کرده و انگیزه و حس فداکاری و ایثار در زمینه پیشرفت و توسعه کشور را در جوانان و مخاطبان جشنواره ایجاد کند.
 نمایش پیشرفت صنعت و دانش به نفع ایجاد خودباوری در دل جوان‌هاست
منتظری با اشاره اهمیت نمایش صحیح دستاوردهای صنعتی و فناورانه کشور تصریح کرد: نمایش فیلم‎‌ و عکس‌ با موضوع علم، فناوری و صنعت می‌تواند جامعه را ترغیب کند که از صنعت، فناوری، دانش و پژوهش بومی حمایت کنند. اگر این حمایت نباشد، حتی اگر بهترین دستگاه‌ها تولید شود ولی مصرف کننده‌ای وجود نداشته باشد، به تدریج موجب دلسردی، یاس و ناامیدی می‌شود.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی سپس نقش جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی را در این زمینه یادآور شد و گفت: در همان روزهای اولیه که به برگزاری جشنواره فردا اقدام کردیم، امید داشتیم که در آینده بتواند فضا و توسعه بیشتری پیدا کند. خوشبختانه، این اتفاق در حال وقوع است. اکنون صنعتگران، پژوهشگران و هنرمندان کشور، به موضوع علاقه‌مند شده و آن را موضوع با اهمیتی می‌دانند.
منتظری در پایان با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره، محل عرضه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها باشد، تاکید کرد که به تدریج این فضا شکل می‌گیرد و بدون شک، جشنواره فردا حرکتی است برای فردا.
کد مطلب : ۱۰۸۱۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.