۰

لزوم آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی بحران به شهروندان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
لزوم آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی بحران به شهروندان
به گزارش عصر تعادل،حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار، عنوان کرد: طبق گزارشی که همکاران ستاد بحران به ما داده‌اند در پی حادثه پلاسکو یکی از مسائل و مشکلات موضوع فرهنگی بود.
او ادامه داد: در بعضی مواقع پلیس و نیروی انتظامی با مشقت توانستند شهروندان را از جایی که جانشان در خطر است خارج کنند. به عبارت دیگر پلیس نگران جان شهروندانی بود که خودشان نگران نبودند.
این عضو کمیسیون فرهنگی، تأکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید آموزش‌های لازم در این زمینه را در دستور کار قرار بدهند و به این مباحث بپردازند که چه اقداماتی در زمان بحران باید فرهنگ‌سازی شود. جامعه ما به این مسائل نیاز دارد.
آزادی‌خواه متذکر شد: شهرداری، نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش جزو دستگاه‌هایی هستند که باید به این مسأله بپردازند. در این راستا هیچ دستگاهی گستره آموزش و پرورش را ندارد. حتی ما در برنامه ششم هم مصوب کردیم که آموزش و پرورش باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد شود تا شاهد فجایع این‌چنینی نباشیم.
کد مطلب : ۱۰۸۲۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.