۰

سیگنال‌های دستگاه‌ زنده‌یاب در پلاسکو کاذب بود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹
به گزارش عصر تعادل،مسوول عملیات هلال‌احمر در سانحه پلاسکو،درخصوص برخی اظهارات مبنی بر دریافت سیگنال توسط دستگاه‌های زنده‌یاب از زیر آوار ساختمان پلاسکو گفت: سیگنال‌های گرفته شده کاذب بود و از افراد زنده در زیر آوار نیست. یکی از مشکلات ما در محل حادثه این است که برای دریافت سیگنال باید سکوت کامل برقرار باشد.

حسین کتابدار، با اشاره به نقش پشتیبانی هلال احمر در حادثه پلاسکو و نقش تیم‌های آن‌ست و سگ‌های زنده‌یاب، افزود: مانور هلال‌احمر در حادثه پلاسکو به علت حجم آتش کمی بسته شد؛ چراکه هرمقدار آوار برداشته می‌شد، آتش شعله می‌کشید. به علت فضای مسمومی که وجود دارد، از سگ‌های زنده یاب نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم، اما دستگاه‌های زنده‌یاب به کار آمد.

مسوول عملیات هلال‌احمر در سانحه پلاسکو تصریح کرد: از روز پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح که با مرکز فرماندهی هلال‌احمر تماس گرفته شد، فرماندهان عملیات، امدادگران و همچنین امکانات سخت‌افزاری ما راس ساعت 9 در محل مستقر شدند. همچنین واحد سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب به صورت آماده‌باش در آمد. ساعت 12 نیز تجهیزات ما به صورت کامل در منطقه مستقر بود.

به گفته کتابدار، عمده کار هلال‌احمر از روز جمعه و با استفاده از واحد سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب آغاز شد. سطح آواربرداری بسیار سنگین بود؛ به طوری که از دستگاه‌های مختلف مانند ارتش، سپاه و حتی بخش خصوصی به کمک آمدند.

کتابدار با تاکید براینکه سانحه پلاسکو درسی برای ما بود، اظهار کرد: در سانحه‌ای که مربوط به ساختمان 15 طبقه بود، کاستی‌های ما مشخص شد که باید این کاستی‌ها به سرعت اصلاح شود. مساله این است که اگر در شهری مثل تهران زلزله رخ دهد چه پیش می‌آید؟ شهردار تهران در جلسه ستاد مدیریت بحران عنوان کرده بیش از 100 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران وجود دارد.

مسئول عملیات هلال احمر در حادثه پلاسکو، افزود: زلزله‌ای با بار بیش از شش ریشتر در تهران بیاید، امکاناتی که در حال حاضر در پلاسکو متمرکز شده، باید در سطح شهر پراکنده شود؛ بنابراین لازم است امکانات موجود را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته و امسال جمعیت هلال احمر 1100میلیارد تومان بوده‌است که امسال تنها 100 میلیارد تومان آن اختصاص یافته‌است، گفت: ما وضعیت دولت را درک می‌کنیم، اما در سانحه پلاسکو سران سه قوه از محل حادثه بازدید و از نزدیک مشکلات مارا درک کردند. لازم است به جمعیت هلال احمر و آتش نشانی توجه بیشتری داشته باشند تا شرمنده مردم نشویم.
کد مطلب : ۱۰۸۲۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}