۰

عرضه نفت در بازار 1.5 میلیون بشکه کاهش یافت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
به گزارش عصر تعادل، در حالی که تعدادی از نمایندگان کشورهای تولیدکننده نفت از روز گذشته در وین اتریش حضور دارند، امروز تا ساعاتی دیگر، نشستی را خواهند داشت تا بررسی کنند که کشورهای تولیدکننده از 30 نوامبر تا به حال به چه میزان به تعهدات خود درباره طرح کاهش تولید نفت پایبند بوده‌اند.
خبرگزاری تاس روسیه می‌نویسد: نخستین اجلاس کمیته بررسی تولید نفت اوپک جایی که وزرا تمایل دارند تا سازوکاری را برای مانیتور کردن تولید نفت و نیز محاسبه خروجی اولیه براساس توافق اجرایی کردن کاهش نفت درنظر بگیرند، امروز در وین برگزار می‌شود. 
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: تعادل عرضه و تقاضا بر بازار باید براساس تولید و مصرف تخمین زده شود، ضمن اینکه اوپک باید کنترل شاخص‌های صادرات را نیز لحاظ کند. 
نواک در آستانه برگزاری نشست به خبرنگاران گفت: روسیه در راس برنامه کاهش تولید نفت است .
یک منبع آگاه به مذاکرات اوپک به خبرگزاری تاس گفت: وزار هنوز بحث‌هایی را درباره اجرایی کردن سازو کار انجام نداده‌اند و در اجلاس آینده این کار صورت می‌گیرد.
این منبع آگاه گفت: وزرا هنوز بحثی را برای بررسی سازوکار انجام نداده‌اند. میزان اعتماد بین وزرا در سطح بالایی است، هیچ مخالفتی دیده نمی‌شود و وزیر انرژی روسیه هم گفت: به این اجلاس بسیار خوشبین است.
در حالی که قبل از برگزاری نشست بحث مصاحبه با خبرنگاران و گفت‌و‌گوها دو جانبه و چند جانبه داغ است، محمد باکیندو دبیرکل اوپک گفته است: تحت تأثیر اوپک، میزان نفت ذخیره شده در تانکرها بسیار کاهش یافته است. همچنین در حاشیه این اجلاس، نواک وزیر انرژی روسیه گفته است کاهش تولید نفت بسیار سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت صورت گرفته است. 
در این میان خالد الفالح وزیر انرژی روسیه هم گفته است؛ اجرای طرح کاهش تولید نفت بسیار عالی بوده است، تاکنون 1.5 میلیون بشکه در روز، تولیدکنندگان نفت خود را کاهش داده‌اند. براساس توافق اوپک قرار بود تولدکنندگان از ابتدای سال میلادی تولید خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. 
وزیر نفت الجزیره خبر داده است که کمیته نظارت بر توافق اوپک قرار است دومین جلسه خود را در ماه فوریه برگزار کند. 
کد مطلب : ۱۰۸۲۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.