۰

واکنش طالبان به ریاست جمهوری جدید آمریکا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶
به گزارش عصر تعادل، گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از دونالد ترامپ خواسته است تا سیاست آمریکا در قبال افغانستان را مورد بازبینی قرار دهد و رویکرد اوباما و جورج بوش در افغانستان را دنبال نکند.

طالبان خطاب به دونالد ترامپ اعلام کرد که سومین رئیس جمهور آمریکا هستید که در باتلاق جنگ افغانستان درگیر شدید پس مسئولیت حل این جنگ به عهده شماست.

در این بیانیه آمده است که این جنگ با وجود یک تریلیون دلار هزینه و کشتار افغان‌های بی‌گناه توسط نیروهای خارجی هیچ دست‌آوردی برای آمریکا و ناتو به همراه نداشته است.

طالبان افغان به ترامپ توصیه کرده است که به تحلیل‌ ژنرالهای آمریکایی گوش ندهد زیرا آنها با پافشاری بر ادامه جنگ مانند گذشته متوصل به گزارش‌های به دور از واقعیت می‌شوند.

بر اساس این بیانیه، تحلیل‌های غربی نادرست است زیرا در افغانستان تحلیل‌های آنها عکس واقعیت‌های موجود ثابت شده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین واکنش خود به مسئله افغانستان از طریق کنفرانس ویدیوئی به نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور گفت که به مبارزه ادامه دهند زیرا آمریکا پیروز خواهد شد.

با این حال حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز تاکید کرده بود که حضور نظامی کلید حل مشکل افغانستان نیست و اگر ترامپ بدنبال موفقیت در افغانستان است باید در قبال پاکستان رویکرد سختگیرانه‌ اتخاذ کند.

حامد کرزی به ترامپ هشدار داده بود که هرگونه مدارا و یا اتخاذ موضع نرم در قبال پاکستان توسط دولت جدید آمریکا باعث ادامه بدبختی در افغانستان و ظهور مجدد افراط‌گرایی خواهد شد.
کد مطلب : ۱۰۸۲۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.