۰

ترامپ از چهره شرور فیلم بتمن الهام گرفت !

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۰
به گزارش عصر تعادل، ظاهرا مثل شخصیت بِین، رییس جمهور جدید هم می خواهد قدرت را از واشنگتن بگیرد و آن را به مردم بدهد.

شاید بخشی کوچک از سخنرانی مراسم تحلیف پرزیدنت دونالد ترامپ برای آن دسته از کسانی که فیلم سال ۲۰۱۲ «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را به یاد دارند، بسیار آشنا به نظر برسد.
 
ترامپ در سخنرانی‌ تحلیف از چهره شرور فیلم بتمن الهام گرفت !

مقایسه ای کلمه به کلمه بین کلمات سخنرانی ترامپ و صحبت های شخصیت بِین (Bane) با بازی تام هاردی در این فیلم نشان می دهد که بخشی از پیغام پوپولیستی پرزیدنت جدید بسیار به چیزی شباهت دارد که «بِین» بعد از به دست گرفتن کنترل شهر گاتهام به مردم گفت.

«بین» شخصیت شرور بزرگ در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که عموماً به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان بتمن محسوب می‌شود و حالا حرف‌های او مرجع دونالد ترامپ قرار گرفت.

این بخشی از صحبت های ترامپ برای جمعیتی است که برای تماشای سوگند یاد کردن او به واشنگتن دی سی رفتند: «با این حال مراسم امروز معنایی بسیار خاص دارد چون امروز ما قدرت را فقط از یک دولت به دولتی دیگر یا از یک حزب به حزبی دیگر منتقل نمی کنیم، بلکه امروز قدرت را از واشنگتن دی سی منتقل می کنیم و آن را به شما، مردم، بازپس می دهیم.»

این هم چیزی است که بین روی پله های زندان بلک گیت شهر گاتهام گفت: «ما گاتهام را از افراد فاسد می گیریم! ثروتمندان! سرکوب کنندگان نسل هایی که شما را با افسانه هایی از فرصت های جدید روی زمین نگه داشته اند. و ما قدرت را به شما، مردم، بازپس می دهیم.»

اینطور که معلوم شد، ترامپ در حقیقت یکی از هواداران فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» است. بعد از اینکه او فیلم را تماشا کرد، نقدی از آن را در یوتیوب قرار داد و از این فیلم به خاطر فیلمبرداری خوب و استفاده از برج ترامپ به عنوان ساختمان بدل برج وِین تحسین کرد.

کمدین ها چند هفته است که سعی دارند ترامپ را با یکی از شخصیت‌های منفی فیلم ها و سریال‌ها مقایسه کنند. مثلا مارک همیل بازیگر محبوب «جنگ ستارگان» مدتی پیش با صدای شخصیت جوکر، شروع به خواندن توییت های دونالد ترامپ کرد. آر. سیکوریاک که یک هنرمند نیویورکی است، عکس ترامپ را روی جلد کمیک بوک‌های کلاسیک قرار داده و آن‌ها را منتشر کرده است.

ست مایرز در ماه سپتامبر به شوخی گفته بود که مردم حدس می‌زنند مراسم شام کاخ سفید سال ۲۰۱۱ باعث شد ترامپ خواستار ریاست جمهوری شود. در آن مراسم، خیلی‌ها او را موضوع جوک‌های شان قرار دادند. مایرز گفته بود: «با خودم فکر کردم که اوه، چه خوب یارو را مسخره کردم. اما بعد به نظر رسید که داستان بِین را به وجود آوردم.»

حادثه یا تقدیر بود که مایرز آن موقع به بِین اشاره کرد؟
کد مطلب : ۱۰۸۲۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.