۰

فرزاد موتمن داستان زندگی خودش را می‌سازد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷
به گزارش عصر تعادل، فزارد موتمن که سال گذشته با «آخرین‌بار کی سحر را دیدی؟» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، این‌روزها در حال نگارش فیلم‌نامه‌ای با عنوان «سراسر شب» است که تا چند هفته دیگر وارد مرحله پیش‌تولید خواهد شد. نکته جالب در این فیلم‌نامه نقشی است که به گفته موتمن بر اساس زندگی خودش نوشته شده است. در «سراسر شب» کارگردانی حضور دارد که فیلمی مثل «شب‌های روشن» را ساخته و حالا در مسیر تازه‌اش باید با حواشی روبرو شود.
 
فرزاد موتمن داستان زندگی خودش را می‌سازد

فرزاد موتمن درباره فیلم‌ تازه‌اش «سراسر شب» به فرهنگ نیوز گفته است:‌ »فیلمنامه تازه‌ام آخرین مراحل نگارش را می‌گذراند و ظرف چند هفته آینده وارد پیش‌تولید خواهیم شد. هرچند فیلم وابستگی زمانی به فصل خاصی ندارد اما ترجیح می‌دهم آن را زمستان کلید بزنم چون حالم برای فیلمسازی در این فصل بهتر است.»

با توجه به این‌که گفته می‌شود «سراسر شب» شباهت‌هایی با «شب‌های روشن» دارد، موتمن در این‌باره نیز این‌طور توضیح داده است: «واقعا شبیه فیلم دیگری نیست و اصلا این طور نیست که بشود موفقیت یک فیلم را با فیلمی دیگر هرچند تمام و کمال شبیه به فیلم قبلی به دست آورد.»

اما او در ادامه پاسخ جالبی درباره ارتباط این دو فیلم داده و گفته است: «سراسر شب، مروری دارد بر زندگی یک فیلمساز. فیلم دقیقا درباره فیلمسازی است که فیلمی مانند «شب‌های روشن» را ساخته است و همان فیلم بوده که کلی سروصدا کرده است و حالا کارگردان قصه ما باید در مسیری تازه با این حواشی برخورد کند.»

او درباره شخصیتی که شباهت بسیاری به خودش دارد نیز این‌طور گفته: «یکی ازشخصیت‌های فیلم یعنی همان کارگردان را منطبق با حال و هوای خودم نگاشته‌ام اما ابدا در فیلم بازی نخواهم کرد و بازیگر حرفه‌ای نقشم را ایفا می‌کند.»

فیلم آخر موتمن، یعنی «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» هنوز به نمایش عمومی نرسیده که این کارگردان درباره این فیلم نیز این‌طور گفته است: «در این باره تهیه کننده فیلم باید پاسخ دهد. من فیلم را علیرغم همه کاستی‌هایی که در برخورد با عوامل پیش آمد، آماده کردم و تحویل دادم و پروانه نمایش هم برای فیلم گرفتم. مابقی اش دیگر با تهیه‌کننده است که می‌خواهد فیلم را اکران کنند یا نه.»

او درباره احتمال جذب مخاطب نیز گفته است: «بستگی دارد به زمان اکران و اینکه فیلم درست معرفی شود یا نه. من سعی کردم یک درام جنایی پرتعلیق بسازم تا مخاطبانی از طیف‌های مختلف با اثر همراه شوند. امیدوارم که با اکران درست، فیلم دیده شود.»
کد مطلب : ۱۰۸۲۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.