۰

آتش‌نشانی هوایی با چه تجهیزاتی انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۶
آتش‌نشانی هوایی با چه تجهیزاتی انجام می‌شود؟
به گزارش عصر تعادل، برای استفاده از تجهیزات هوایی در زمینه اطفاء حریق، از هواپیما و بالگرد استفاده می‌شود. در این تجهیزات برای خاموش کردن آتش با توجه به نوع عامل بوجود آورنده آتش از مواد متفاوتی استفاده می‌شود. این مواد می‌تواند آب، فوم، ژل و یا ترکیبی از این مواد باشد.
در ادامه با برخی از هواپیماها و بالگردهای قدرتمند در زمینه اطفای حریق آشنا می‌شوید.
1- بالگرد سیکورسکی s-70
این بالگرد دارای حداقل اوج‌گیری است و در خانواده بالگردهای نظامی قرار می‌گیرد و در دو مدل نظامی و غیرنظامی استفاده می‌شود. قیمت مدل غیرنظامی آن 5.9 میلیون دلار است. بالگرد سیکورسکی به خوبی توانایی اطفاء حریق گسترده را با توجه به قابلیت پرواز در ارتفاع کم دارد و می‌تواند حدود 9 هزار لیتر مواد خاموش‌کننده با خود حمل کند.

2- هواپیمای DC-10 Air Tanker
این هواپیما صرفا برای اطفاء حریق طراحی شده و از سال 2006 در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هواپیما مناسب‌ترین گزینه برای مناطق روستایی و جنگلی محسوب می‌شود و ظرفیت 45 هزار لیتر مواد خاموش‌کننده را دارد.

3- هواپیمای شین‌مایوا
این هواپیما علاوه بر اطفاء حریق برای عملیات‌های نجات هوایی و دریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این هواپیما در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد و اخیرا هند نیز چند فروند از آن را خریداری کرده است. مهمترین قابلیت این هواپیما قابلیت فرود، پرواز در سطح آب و پر کردن مخازن آبی خود است.

4- هواپیمای بریف بی-200  
شاید نهنگ هوایی بهترین اسمی باشد که بتوان بر روی این هواپیمای روسی گذاشت. این هواپیما از سال 2003 در روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملیات‌های موفقیت‌آمیز بی‌شماری در جنگل‌های روسیه به ثبت رسانده است. علاوه بر روسیه جمهوری آذربایجان نیز از این هواپیما استفاده می‌کند. ظرفیت این هواپیما 12 تن مواد خاموش‌کننده است و قابلیت فرود و پرواز از سطح آب را دارد.

5- بالگرد میل-26
 این بالگرد روسی توسط چین برای اطفاء حریق‌های گسترده و حمل و نقل تجهیزات اطفاء حریق استفاده می‌شود. گرچه این بالگرد مستقیما برای اطفاء حریق استفاده نمی‌شود اما نقش بسیار ویژه‌ای در موفقیت آتش‌نشانان چینی ایفا کرده است.

     
کد مطلب : ۱۰۸۳۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.