۰

بسته حمايت از کسبه پلاسکو نهايي شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
به گزارش عصر تعادل، بسته حمايت از کسبه ساختمان پلاسکوي تهران شامل حمايت از کارگران بيکارشده، پرداخت تسهيلات بانکي به کسبه، معافيت مالياتي و تدارک محل استقرار موقت با هماهنگي دستگاه‌هاي مربوطه نهايي شد.
 
در دو روز گذشته با هماهنگي اتاق اصناف ايران، وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانک مرکزي، شهرداري تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و وزارت صنعت، مجموعه‌اي از اقدامات براي حمايت از کارگران بيکارشده ساختمان پلاسکو و صاحبان واحدهاي صنفي اين ساختمان تدارک ديده و نهايي شد. بر اساس اين توافقات، حمايت قانوني از سه هزار و ۳۰۰ کارگر بيکارشده شاغل در ساختمان پلاسکو در قالب پرداخت بيمه بيکاري و کاريابي مجدد، اعطاي تسهيلات ۳۰۰ ميليوني دوره تنفس بازپرداخت يکساله و سود ۱۸ درصدي با حمايت بانک مرکزي و پرداخت وام ۱۰۰ ميليون توماني با سود چهار درصد به هريک از کسبه ساختمان پلاسکو با حمايت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، بسيج شرکت‌هاي بيمه‌گر براي آغاز پرداخت خسارت به آن‌دسته از کسبه‌اي که اقدام به بيمه‌کردن اموال خود کرده‌اند و در نهايت بازسازي ساختمان پلاسکو در مدت دو سال از سوي بنياد مستضعفان از جمله اقداماتي بوده که براي حمايت و بازگشت دوباره کسبه ساختمان پلاسکو به توليد و فعاليت اقتصادي انجام می‌شود و از سوي اتاق اصناف و سيستم بانکي اعلام شده است.
 
شهرداري تهران نيز با همکاري اتاق اصناف ايران قرار است محلي را براي عرضه محصولات واحدهاي توليدي‌ای که تا پيش‌ازاين در ساختمان پلاسکو فعال بودند، پيش‌بيني کنند؛ همچنين با همکاري اتاق اصناف ايران مقرر شده تا واحدهاي توليدي مستقر در ساختمان پلاسکو در جريان واگذاري غرفه‌های نمايشگاه‌هاي بهاره امسال در اولويت قرار گيرند. آن‌گونه که نايب‌رئيس اتاق اصناف ايران به مهر گفته است، قرار است ۴۰۰ واحد صنفي از مجموع ۵۶۰ واحد صنفي ساختمان پلاسکو در يکي از پاساژهاي خيابان جمهوري مستقر شوند.
 
 
بخشش بدهي مالياتي کسبه پلاسکو در صورت موافقت هيأت دولت
 
 
در ادامه برنامه‌های حمایتی از کاسبان پلاسکو دیروز، رئيس سازمان امور مالياتي اعلام کرد: در صورت موافقت هيأت‌دولت در جلسه دیروز، بدهي مالياتي کسبه ساختمان پلاسکوی تهران بخشيده مي‌شود. به گزارش ايسنا، تقوي‌نژاد گفت: دیروز قرار است در هيأت‌دولت، بحث بخشودگي کليه بدهي‌هاي مالياتي کسبه ساختمان پلاسکوی تهران مطرح شود که اگر اين موضوع به تصويب هيأت وزيران برسد، کليه واحدهاي مستقر در ساختمان پلاسکو از پرداخت بدهي مالياتي قبلي خود معاف خواهند شد.
کد مطلب : ۱۰۸۴۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.