۰

اعلام تاریخ پخش فصل پنجم «خانه پوشالی»

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
به گزارش عصر تعادل، بلافاصله پس از پایان مراسم تحلیف دونالد ترامپ، اعلام شد پرزیدنت فرنک آندروود اواخر بهار به تلویزیون بازمی گردد.
 
اعلام تاریخ پخش فصل پنجم «خانه پوشالی» پس از تحلیف ترامپ

به نقل از ورایتی، در حالی که چشم تمام کشور به خاطر مراسم تحلیف ریاست جمهوری روی واشنگتن دی سی بود، «خانه پوشالی» تاریخ یک انتقال قدرت دیگر را اعلام کرد: پخش فصل پنجم این سریال.

با یک پست در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی، این سریال درام سرویس استریمینگ نت فلیکس آشکار کرد که روز سی ام ماه مه (۹ خرداد) روی آنتن بازمی گردد. در تیزری که از فصل جدید این سریال در شبکه های اجتماعی پخش شد، پرچم آمریکا به صورت سرته شده و در حالی نشان داده می شود که صدای خوانده شدن «تعهد تابعیت» توسط یک کودک با لحنی سنگین پخش می شود.

تعهد تابعیت می گوید «عهد می‌کنم که وفادار باشم به پرچم ایالات متحده آمریکا و به جمهوری ای که نماینده آن است، یک ملت، ذیل پروردگار، جدایی ناپذیر، و با آزادی و عدالت برای همگان» و در پایان هم پیام «ما وحشت را می سازیم» به نمایش درمی آید. نت فلیکس همین تیزر را روی یوتیوب هم منتشر کرده است.

این جمله «ما وحشت را می‌سازیم» فراخوانی از اپیزود پایانی فصل قبل بود که در آن پرزیدنت فرنک آندروود با بازی کوین اسپیسی می‌گوید «ما به وحشت سر تعظیم فرو نمی‌آوریم. ما وحشت را می‌سازیم.» بعد از آن صحنه، برای نخستین بار در سریال همسر او کلر با بازی رابین رایت هم دیوار چهارم را شکست و به دوربین نگاه کرد. این دو تا به حال قدرتمندترین یاران یکدیگر بوده اند، اما با بازگشت فصل جدید سریال، شکاف هایی در رابطه آن‌ها آشکارتر می شود.

سریال بریتانیایی «خانه پوشالی» از روز هجدهم ماه نوامبر سال ۱۹۹۰ شروع به پخش کرد و محبوب منتقدان و مردم بود. داستان سریال بعد از پایان یافتن دوران نخست‌وزیری مارگارت تاچر رخ می‌دهد و در آن، ضد قهرمان داستان سعی می‌کند با نقشه‌های ضداخلاقی و گول‌زننده خود رهبر حزب حاکم شود. «خانه پوشالی» بریتانیایی، از نمایشنامه‌های «مکبث» و «ریچارد سوم» شکسپیر بسیار الهام گرفته و به این ترتیب شخصیت اول آن که نقشش را ایان ریچاردسون ایفا می‌کند، جمله‌هایی از شکسپیر را تکرار می‌کند، دیوار چهارم را می‌شکند و با تماشاچیان صحبت می‌کند، و از جمله معروف خود یعنی «شما ممکن است این را بگویید، اما من نمی‌توانم نظری دهم» برای تایید کردن غیرمستقیم صحبت دیگران استفاده می‌کند.

ملیسا جیمز گیبسون و فرنک پوگلیس تهیه کنندگان فصل پنجم هستند و جای بو ویلیمون را می‌گیرند که بعد از هدایت چهار فصل اول، از آن کناره گیری کرد. مایکل کلی، جین اتکینسون، نیو کمپبل، درک سیسیل، پل اسپارکس و جوئل کینامان از بازیگران این سریال هستند.

«خانه پوشالی» سریال سیاسی درام آمریکایی محصول سرویس پخش نت‌فلیکس و اقتباسی از مینی سریال شبکه بی‌بی‌سی با همین نام است و بر اساس رمان‌ مایکل دابز ساخته شده است. شخصیت‌های اصلی سریال، زوج فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی و کلِر آندروود با بازی رابین رایت هستند.
کد مطلب : ۱۰۸۴۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.