۰

گلوله‌های جدید آمریکا فکر می‌کنند!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱
به گزارش عصر تعادل، محققان دارپا در حال ساخت نوع جدیدی از گلوله‌ها هستند که می‌تواند هدف را تا زمان اصابت به آن تعقیب کند.
 
گلوله‌هایی که فکر می‌کنند 

سازمان دارپا در حال تحقیق روی برنامه‌ای به نام مد-فایرز  (MAD-FIRES)، برای طراحی و توسعه فناوری‌های مرتبط با یک مرمی (نوک گلوله) هدایت شده کالیبر متوسط که هدایت، دقت و صحتی را که موشک‌ها عموماً دارند با سرعت، قابلیت آتش سریع و ظرفیت بالای مهمات که گلوله‌ها با خود دارند، ترکیب می‌کند.

برنامه‌ی مد-فایرز با هدف ایجاد یک سامانه‌ی دفاعی پیشرفته آغاز شد. در پیشبرد این برنامه از فناوری‌های کم‌هزینه و جدیدی که بر پایه‌ی هدایت پرتابه‌های شلیک شده توسط اسلحه است، استفاده می‌شود. مد-فایرز امکانی را فراهم می‌آورد که گلوله بتواند در میانه‌ی راه به صورت زمان واقعی (Real time) مسیر حرکت خود به سمت هدف را تغییر دهد.
 
در واقع این فناوری به گلوله اجازه می‌دهد تا با تغییر پیوسته‌ی مسیر خود هدف را تعقیب کرده و آن را مورد اصابت قرار دهد. از طرفی اهدافی را که به سرعت نزدیک می‌شوند به طور هم‌زمان ردگیری کرده و به دام می‌اندازند و اهدافی را که از ردگیری اولیه عبور کرده‌اند را دوباره مورد ردیابی قرار می‌دهند.
 
 گلوله‌هایی که فکر می‌کنند
 

براساس ادعای گزارش‌های منتشر شده از مزایای طرح مد فایر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • دفاع زمان واقعی در مقابله با تهدیدات هوایی و زمینی بهبود می‌یابد.
    توانایی دفاع در برابر تعداد بیشتری از حملات متنوع و به صورت هم‌زمان وجود دارد.
    هزینه‌های هر ردگیری به میزان 10 برابر یا بیشتر کاهش دارد.
    کاربردهای بالقوه‌ای در آینده بسترهای زمینی و هوایی دارد.
مهمات هوشمند برای مقابله با خطرهای کوچکی مانند  قایق‌های موتوری و پهپادها که تجهیزات نیروی دریایی را تهدید می‌کنند، مورد نیاز است. سازمان دارپا قصد دارد هزینه‌ی تولید و ردیابی را تا اندازه‌ای کاهش دهد که بتوان از آن در برابر اهداف کوچک استفاده کرد.
کد مطلب : ۱۰۸۴۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.