۰

گزارش لحظه به لحظه برنامه نود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸
به گزارش عصر تعادل،برنامه نود دوشنبه شب(چهارم بهمن‌ماه) ساعت 22:36 آغاز شده که قرار است به دیدارهای هفته هفدهم و هجدهم و ... رسیدگی شود.
 
گزارش لحظه به لحظه برنامه نود را دنبال کنید:
 
پیامک به احترام شهدای آتش‌نشان
 
مخاطبان برنامه نود می‌توانند به احترام فداکاری آتش‌نشانان و همدردی با آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو عدد 125 را به سامانه پیامکی این برنامه ارسال کنند.
 
آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:
 
* غصه یک سقوط تلخ؛ قهرمانانی که زیر آوار ماندند اما در قلب‌ها جاودانه شدند.
* یک شکست و یک پیروزی برابر رقبای خوزستانی برای استقلال تهران
* سریع و خشن؛ داستان گل‌های زود هنگام در تاریخ لیگ برتر
* پیروزی پُر گل پرسپولیس در اهواز مقابل فولاد و برد برابر گسترش فولاد در تهران
 
* فردوسی‌پور نریشن‌خوانی احساسی همراه با تصاویر غم‌انگیز پیرامون جان باختگان حادثه پلاسکو در ابتدای برنامه داشت:
 
چند شب است که تا صبح نمی خوابیم ؟
 
کنار دستگاه هایی که بی وقفه آوار را جابه جا می کنند ، چشم ها به معجزه ایست که از راه برسد . اعجاز ، مثل گل هایی که در ثانیه آخر به ثمر رسید . مثل شوری ناگهانی از انتهای ناامیدی که سرنوشت یک فصل ، یک جام یا یک بازی را عوض کرد . مثل وقت اضافه ای که هرگز تمام نشد الا با ضربه ای که تقدیر برای خوشحالی ما کنار گذاشته بود . مثل امواج ثبت شده در یک دستگاه زنده یاب در سحرگاه حادثه ...
 
از لحظات هولناک فروریختن ساختمان پلاسکو تا همین حالا هزار بار مرده و زنده شده ایم . روزها، ساعت ها و دقیقه ها برای نوری که بی هوا از آن عمق مجهول بیرون بزند . شاید که آتش گلستان شده باشد برای شان که می خواستند آتش را برای جامانده ها و ترسیده های حادثه گلستان کنند . هر نفسی که می‌کشم می‌پرسم از خودم زیر آن آوار هوا هست هنوز؟ چند نفر مانده‌اید آن‌جا، چند نفر آخر؟ چند نفرتان دوباره نور را می‌بینید؟ چند نفراز شما برادرانم؟
 
**شمایی که آن بالا ، زده بودید به دل دود و شعله و غبار و خطرهمیشه بهترین های زندگی ما خواهید ماند . شما که جان تان را دادید برای  یک عمر ،  یک پدر ،  یک برادر و یک لبخند بیشتر . شما ، شماره ده ها و شماره یک های این این میدان . نه های کاذبی که به عرض آتش زدید . شش های خستگی ناپذیر و آن مدافعان بیدار متعصب که اگر نداشته بودیم تان چقدر جان که به پاشنه چرخیده بود .
 
 وقتی که ازتان حرف می زنیم ، یادمان هست چه قهرمان هایی بودید. خیلی ستاره تر از آنچه فکرش را بکنیم ؛ یک چیزی که کسی نبود جز خودتان ، خود خودتان برادرها .
 
حاج‌ملک: مردم چهارشنبه سوری امسال را رعایت کنند
 
حمید حاج‌ملک داور آتش‌نشان فوتبال ایران مهمان حضوری برنامه نود بود که صحبت‌های خود را ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو آغاز کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:
 
- نمی‌شود خودمان را جای شهدای آتش‌نشان بگذاریم؛ امیدوار هستیم دیگر در کشور شاهد چنین مسائلی نباشیم.
 
- دست به دست هم دهیم تا در کشور شاهد اینگونه مسائل نباشیم؛ مثلا یک سری خانه‌ها نسبت به زلزله، گرمایش، سرمایش و ... حساس هستند که باید ایمن‌سازی شوند.
 
- یک جرقه کوچک موجب می‌شود ساختمان 17 طبقه بریزد و یک ملت عزادار شود؛ باید اجازه ندهیم اینگونه اتفاقات رخ بدهد.
 
- همکاران ما دیگر نیستند و فقط تاسف می‌خوریم؛ آنها جزء پاک‌ترین و خالص‌ترین انسان‌ها بودند که برای خدمت‌رسانی به مردم رفتند.
 
- شهرداری و آتش‌نشانی اخطارهای لازم را داده بود اما امیدوارم از این پس به آنها توجه شود.
 
- ایمنی ساختمان‌ها باید بالا برود؛ احساس می‌کنم شهرداری‌ها در این قضیه امکانات لازم را ندارند.
 
- امکاناتی که برای تهران لازم است وجود ندارد که البته تحریم‌ها نیز در این زمینه اثر گذار است.
 
- باید بودجه‌ای برای کمک به شهرداری‌ها تصویب شود و همچنین با ساختمان‌هایی که ایمن نیستند برخورد کنیم؛ ان‌شاالله رودربایستی نکنیم تا اینگونه اتفاقات نیافتد.
 
- تهران می‌تواند امکانات بهتری در آتش‌نشانی داشته باشد.
 
- حقوق آتش‌نشانان در شهرهای بزرگ مثل تهران با دخل و خرج‌شان نمی‌خواند.
 
- امیدوارم مردم چهارشنبه سوری امسال را رعایت کنند تا همکاران آتش‌نشان ما به مشکل نیافتند.
 
* گزارشی از سلفی‌هایی که صحنه‌های زشتی در حادثه پلاسکو رقم زد و مردمی که با ایجاد ترافیک اجازه حضور به موقع خودروهای امدادی نمی‌دادند، پخش شد.
کد مطلب : ۱۰۸۵۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.