۰

شورای امنیت استقرار فوری نیروهای منطقه‌ای را در سودان جنوبی خواستار شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲
به گزارش عصرتعادل به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اولف اسکوگ"، سفیر سوئد در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد پس از نشست غیرعلنی گفت که کشورهای عضو خواستار افزایش نیروها در سودان جنوبی شده‌اند.
وی ادامه داد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را بابت تداوم درگیری‌ها در سودان جنوبی ابراز و اعلام کردند که دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در این کشور به دلیل این درگیری‌ها و خشونت‌ها امکان پذیر نیست و این درحالیست که مردم به شدت به این کمک‌ها نیاز دارند.
شورای امنیت سازمان ملل به دولت جوبا تاکید کرده تا با سازمان ملل برای استقرار نیروهای کمک رسان همکاری کرده و به ایجاد مانع تراشی برای آنها و کمک های بشردوستانه نپردازند.
اعضای شورای امنیت خواستار برداشتن موانع در مسیر هیئت سازمان ملل شدند.
شورای امنیت همچنین احیای روند صلح فراگیر را با هدف پایان دادن به جنگ داخلی سه ساله خواستار شد و بر پایان دادن به هرگونه طفره روی از مجازات عاملان جنایت‌های ضد بشری تاکید کرد.
شورای امنیت شش ماه قبل تصمیم گرفت تا ۴۰۰۰ نیرو را به جوبا اعزام کند تا هیئت صلح بان سازمان ملل در این کشور را که نتوانسته بودند به حمایت از غیرنظامیان در جریان درگیری‌ها در ژوئیه ۲۰۱۶ بپردازند، پشتیبانی کند.
روآندا و اتیوپی آماده‌اند تا نیروهای خود را به این کشور بفرستند و دولت کیگالی یک گردان از نیروهای خود را اواخر فوریه ۲۰۱۷ یا اوایل مارس به سودان جنوبی اعزام می‌کند.
دولت کنیا نیز به سازمان ملل گفته که آماده مذاکره برای حضور نیروهایش در سودان جنوبی است اگرچه صلح بانان این کشور از سودان جنوبی و در اعتراض به تصمیم سازمان ملل برای اخراج فرمانده کنیایی از این هیئت خارج شدند.
کد مطلب : ۱۰۸۶۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.