۰

مختومه شدن پرونده قتل فعالان کرد در فرانسه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸
به گزارش عصرتعادل به نقل از خبرگزاری رویترز، سکینه کانسیز، یکی از بنیانگذاران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و دو تن دیگر از زنان فعال کرد در سال 2013 در هتلی در فرانسه بر اثر شلیک گلوله به سرشان کشته شدند.
مظنون اصلی این پرونده عمر گنی، یک ترکیه‌ای بود که روز دوشنبه قرار بود به پرونده وی در این خصوص رسیدگی شود اما گنی که ادعای بی‌گناهی می‌کرد بر اثر تومور مغزی در ماه دسامبر و در سن 34 سالگی جان خود را از دست داد.
مقامات فرانسوی که در تحقیقات این پرونده حضور داشتند ادعا می‌کنند که گنی احتمالا براساس دستورات سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه دست به این ترور زده است. این در حالی است که جدای از آنکه شواهد برای اثبات این ادعا کافی نیست سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه نیز هرگونه مداخله در این قتل‌ها را رد و ادعا می‌کند که این اتفاق به مناقشات داخلی پ.ک.ک ارتباط داشته است.
پ.ک.ک از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.
این پرونده در حالی بدون تعیین تکلیف در وضعیتی نامشخص قرار دارد که 7 ژانویه حدود 5500 تن از فعالان مدنی با تظاهرات در مرکز پاریس خواهان فشار مقامات فرانسوی برای ادامه تحقیقات درخصوص این پرونده شده‌اند.
کد مطلب : ۱۰۸۶۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.