۰
یک پژوهشگر:

توسعه مراکز تجاری در مشهد دیگر توصیه نمی‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
به گزارش عصر تعادل،دکتر مژگان ثابت تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه "تصور نمی‌کنم اکنون با محدودیت فضا و زمین در رابطه با توسعه مراکز گردشگری در مشهد مواجه باشیم"، اظهار کرد: هم‌اکنون ما نیازمند توسعه فضاهای تجاری نیستیم، اما توسعه فضاهای فرهنگی، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، مورد نیاز شهر مشهد است. همچنین گسترش فضاهایی اقامتی نیز به گفته اصناف و اتحادیه‌های مرتبط با اقامتگاه‌ها و جامعه هتلداری در مشهد توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشهد دارای طرح جامع و تفصیلی است که کاربری فضاهای گردشگری و محدوده نوع کاربری‌ها در این طرح مشخص شده ‌است. همچنین باتوجه به پیش‌بینی جمعیت شهر مشهد در افق چشم‌انداز طرح جامع، می‌توان برآورد قابل قبولی از نیاز آبی و عرصه‌های کاربری‌های مختلف داشت به عنوان مثال اگر جمعیت مشهد به 12 میلیون افزایش یابد، زیرساخت‌های شهر نیز بر همین اساس بایستی جانمایی و توسعه یابد.

عضو هیات علمی پژوهشگده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: معتقدم که باید باتوجه به تغییرات جمعیتی و نیازسنجی‌هایی که صورت می‌گیرد، اسناد بالادستی همچون طرح های تفصیلی مشهد مورد پایش، به روزرسانی و بازنگری قرار گیرد؛ چراکه در حال حاضر شاهد اجرای بی‌برنامه و افسارگسیخته برخی طرح‌ها هستیم که با طرح جامع و تفصیلی انطباق ندارند و قطعا نیاز به بررسی اثرات مختلف، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی آن‌ها وجود دارد.

وی درباره طرح‌هایی که در خصوص رفع مشکل کمبود آب اجرا شده است، گفت: با خارج شدن طرح انتقال آب دریای خزر از دستور کار و اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های مرکزی کشور و کلانشهر مشهد، امیدواریم نیاز مردم شهر تأمین شود، اما در حال حاضر منابع موجود، جوابگوی نیاز فعلی آب شرب پاک شهر مشهد نیست، هر چند که بخش زیادی از مصرف‌کنندگان آب شرب و بهداشتی، شهروندان شهر مشهد هستند و نباید تنها از منظر توسعه گردشگری به موضوع کمبود آب شهر نگاه کنیم.
کد مطلب : ۱۰۸۶۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}