۰

سفر داماد ترامپ به کانادا، اولین سفر خارجی در کابینه جدید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶
به گزارش عصرتعادل به نقل از خبرگزاری رویترز، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد او به دنبال آن است که امروز در کانادا مذاکراتی را با اعضای دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا انجام دهد.
کوشنر قرار است در این سفر به شهر "کلگری" واقع در استان "آلورتا" سفر کرده و در آنجا با جاستین ترودو و کابینه‌اش به مدت دو روز مذاکراتی را به دور از مکان‌های رسمی و در یک تفرجگاه بر سر دولت جدید آمریکا انجام دهد.
با این سفر کوشنر تبدیل به اولین عضو دولت ترامپ که سفر خارجی انجام داده می‌شود و این موضوع در عین حال اهمیت کوشنر ۳۵ ساله را برای کاخ سفید نشان می‌دهد. البته در حال حاضر کابینه ترامپ فاقد اعضای رسمی خود نظیر "رکس تیلرسون" به عنوان وزیر امور خارجه یا "ویلبور راس" به عنوان وزیر تجارت است زیرا این دو هنوز رسما از سوی سنای آمریکا تایید نشدند و نمی‌توانند وارد چنین ماموریت‌هایی شوند.
چند روز پیش یک نهاد نظارت فدرال در آمریکا حکم داد که قانون مقابله با "پارتی بازی" مربوط به سال ۱۹۶۷ مشمول خود رئیس‌جمهور نمی‌شود و به این ترتیب راه برای کوشنر به منظور سوگند یاد کردن به عنوان مشاور ارشد ترامپ هموار شد.
کانادا یکی از سه کشور عضو یک معاهده تجاری به نام NAFTA به همراه مکزیک و آمریکا است و ترامپ به دنبال مذاکرات مجدد بر سر این معاهده تجاری است.
سفر امروز کوشنر یک گام رو به جلو برای طرح دیدار خود ترامپ با ترودو محسوب می‌شود.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۰۸۶۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.