۰

چه کسی به صالحی کارت قرمز می‌دهد؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
به گزارش عصر تعادل، قضاوت پراشتباه احمد صالحی در جدال دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد صدای هر دو طرف را درآورد و هم شاگردان فراز کمالوند و هم برانکو ایوانکوویچ به سوت های این داور معترض شدند.

مهمترین اتفاقی که این داور اصفهانی در بازی روز گذشته از آن چشم پوشی کرد، اخراج بازیکن گسترش بعد از دریافت دو کارت زرد بود که با توجه به اعتراف بازیکن مورد نظر، جای هیچ صحبتی را باقی نگذاشت. او در فصل چهاردهم موفق شده در جمع برترین داوران فوتبال ایران و در جدال با یدالله جهانبازی و حسین زرگر عنوان برترین داور فصل را به خود اختصاص دهد.

او در صحبت‌هایش در این رابطه خصوصیات یک داور خوب را تمرکز بالا، آمادگی جسمی بالا و اشتباهات کم عنوان کرد و در ادامه بابت اشتباهاتی که باعث باخت و عدم نتیجه گیری تیم‌ها شده بود از روزهای بد خود نام برد. این داور که لیسانس تربیت بدنی دارد تاکنون 6 قضاوت در این فصل پشت سر گذاشته که دربی مشهد (سیاه جامگان – پدیده مشهد)، دربی اهواز (فولاد خوزستان – نفت آبادان) و جدال حساس تراکتورسازی و استقلال خوزستان در کنار دیدار فولاد – سایپا، نفت تهران – ماشین سازی و پرسپولیس – گسترش فولاد از جمله این دیدارها محسوب می‌شوند.

 اما در ادامه نگاهی می‌اندازیم به اشتباهات داوری توسط احمد صالحی که لقب پراشتباه‌ترین و حاشیه‌سازترین داور را به خود اختصاص داده است.

احمدصالحی تاکنون 123 قضاوت از زمان حضورش بعنوان داور در لیگ ایران پشت سر گذاشته و در این مدت 22 کارت قرمز به بازیکنان حریف نشان داده تا مشخص شود ندادن کارت قرمز در همه‌ی بازی‌ها توسط او فراموش نمی‌شود! اتفاقی که در دیدار پدیده مشهد و استقلال تهران و برای حسین بادامکی نیز رخ داده بود و از سوی صالحی نادیده گرفته شد، این بار در استادیوم آزادی تکرار شد و مسعود ابراهیم زاده با دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج نشد. هرچند صالحی در توضیحاتی که به دپارتمان داوری داده، عنوان کرده که کارت اول را به مگنو باتیستا داده اما مسعود ابراهیم زاده در گفتگو با ورزش سه اعتراف کرده بود که هر دو کارت را او دریافت کرده اما نمی‌توانسته به داور بگوید اخراجم کن!

شروع داوری با قضاوت پرسپولیس

اولین بــار احمد صالحی در سال هشتاد در مسابقات دانشگاه آزاد سوت زد که منوچهر نظری، رییس کمیته داوران در آن زمان با نمایشی که ارایه داد، نام او را برای مسابقات لیگ برتر قرار داد. احمد صالحی برای اولین قضاوت خود در سال 85 داور دیدار پرسپولیس و فجر سپاسی شد، دیداری که بدون اتفاق خاصی به پایان رساند تا از اولین آزمون خود موفق خارج شود. 

استعفای دردسرساز در اصفهان

داور اصفهانی فوتبال ایران که ریاست دپارتمان داوری این استان را برعهده داشت، در تصمیمی عجیب سه سال پیش از سمت خود استعفا داده بود که حرف و حدیث زیادی در پی داشت. صالحی در واکنش به این استعفا عنوان کرده بود دخالت‌های صورت گرفته در کارش مانع از ادامه همکاری شده است و برخی منابع از فشار برخی مسئولان به این هیات برای انتخاب یکی افراد بدون تخصص در جمع داوران که نزدیکی فامیلی با یکی از مسئولان استانی داشت از سمت خود استعفا داد. استعفایی که البته مورد قبول نیز واقع شد.

نفت تهران – ماشین سازی

احمدصالحی در دیدار دو تیم در استادیوم تختی می توانست در دقیقه 47 برخورد ارسلان مطهری و کاخا را پنالتی به سود نفت اعلام کند که با توجه به فاصله 40 متری از محل حادثه نتوانست تصمیم درستی در این رابطه بگیرد و دستور به ادامه بازی داد. در یک صحنه نیز مطهری بعد از عبور از دروازه بان در حالی که موقعیت خوبی داشت توپش توسط نصرتی با دست زده شد که داور باز هم از این صحنه جا ماند. نپذیرفتن گل ماشین سازی به دلیل آفساید بحث برانگیز نیز اتفاق ویژه دیگر این بازی بود که می‌توانست با تصمیم بهتری از سوی صالحی همراه شود که در نهایت این داور را با وقفه ای سه ماهه از قضاوت در لیگ برتر همراه کرد. 

بچرخ یا به سریع به چپ؟

دیدار صبای قم و استقلال تهران در جام حذفی نیز توسط این داور قضاوت شد که البته با حواشی زیادی همراه بود. احمد صالحی در صحنه ای که مهدی رحمتی برای مهار پنالتی کیوان امرایی خود را آماده می کرد کلماتی به کار برد که سوژه فضای مجازی و رسانه ها شد. کلماتی مثل سریع بچرخ و ... که البته هیچ کدام قابل اعتنا نبودند. صالحی در صحبت با مهدی رحمتی به او تذکر می‌دهد که زمان زیادی را به دعا نگذراند و زودتر بچرخد تا ضربه امرایی سریع تر زده شود. کلمات "به چپ" و "بچرخ" در حالی که ضربه امرایی به سمت چپ دروازه زده می‌شود و شیرجه رحمتی به این سمت است، باعث به وجود آمدن این شائبه و جنجال شد.
 
چه کسی به صالحی کارت قرمز می‌دهد؟

وقتی سر هند تشخیص داده می شود

احمد صالحی در فصل گذشته نیز اشتباهاتی مهلک در دیدار دو تیم پرسپولیس و سایپا مرتکب شد. او در ابتدا می‌توانست خطای هند رامین رضاییان را با توجه به کارت زردی که داشت با اخراج این بازیکن همراه کند که از آن چشم پوشی کرد اما او در اعلام پنالتی برای سایپا بزرگترین اشتباه را مرتکب شد و در حالی که توپ به سر رامین رضاییان برخورد کرده بود آن را هند و پنالتی تشخیص داد. اتفاقی که برای او 4 جلسه محرومیت از قضاوت را به همراه داشت. 
 
 چه کسی به صالحی کارت قرمز می‌دهد؟
 

جنجال در اهواز

داور اصفهانی فوتبال ایران در فصل گذشته در جدال دو تیم فولاد خوزستان و استقلال نیز قضاوت بحث برانگیزی را پشت سر گذاشت که از سوی کارشناسان اشتباهات او اینگونه برشمرده شده است. او خطای حنیف عمران زاده روی ماتیاس چاگو را درون محوطه جریمه نادیده گرفت تا فولاد از رسیدن به گل تساوی ناکام بماند. بی توجهی به خطای پنالتی صورت گرفته برای استقلال و اشتباه در اعلام خطا برای فولاد که منتهی به گل دوم استقلال شد، روز جنجالی برای احمد صالحی در اهواز ساخت.

چرا در هتل میزبان اقامت داشت

از دیگر واکنش‌هایی که نسبت به قضاوت صالحی برای پرسپولیس صورت گرفته می‌توان به حضور او در هتل محل اقامت آلومینیوم هرمزگان پیش از دیدار برابر پرسپولیس و انتشار مدارک مربوط به آن و همچنین اظهارات این داور علیه علی دایی که با واکنش سرمربی وقت پرسپولیس بعد از دیدار برابر مس همراه شد اشاره کرد. اتفاقی که البته در طول این سالها با توجه به تامین محل اقامت داوران از سوی تیم میزبان توسط بیشتر میزبانان محل اقامت در هتل آنها صورت می‌گیرد. 

تراکتورسازی – استقلال خوزستان

صالحی که هنوز در این فصل از کارت قرمز خود سود نبرده، در دیدار دو تیم در تبریز می‌توانست خالد شفیعی را با توجه به خطا در موقعیت مناسب گلزنی حریف از زمین اخراج کند که از این مساله چشم پوشی کرد. اتفاقی که مشابه آن در دیدار پرسپولیس و سایپا رخ داد و فرشاد احمدزاده با کارت قرمز داور مواجه شد و این مساله به اعتراضی دیگر علیه این داور همراه شد. 

یک نفر به آقای صالحی کارت قرمز بدهد

احمد صالحی در اتفاقی عجیب در دیدار دو تیم پدیده مشهد و استقلال تهران علیرغم دادن دو کارت زرد به حسین بادامکی از اخراج او صرف نظر و یا چشم پوشی و شاید هم اشتباه می‌کند! البته این کارت قرمز داده نشده همانند دیدار دو تیم گسترش فولاد و پرسپولیس در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود و آبی‌پوشان موفق شدند آن بازی را به سود خود خاتمه دهند. احمد صالحی اما با نپذیرفتن دادن دو کارت زرد به حسین بادامکی، همانند ادعایی که اکنون برای مسعود ابراهیم زاده دارد بار دیگر خود را از این اتهام خارج کرده اما در تصاویر کاملا مشخص است که مخاطب او برای دادن کارت زرد کیست. 
 
چه کسی به صالحی کارت قرمز می‌دهد؟

پلان پایانی؛ استادیوم آزادی، نه کارت قرمز و نه پنالتی
 
احمد صالحی بار دیگر خبرساز شد، آخرین ماجرای او در استادیوم آزادی و در دیدار روز گذشته اتفاق افتاد. جایی که او طبق آنچه که کاملا در تصاویر تلویزیونی و ثبت شده دوربین‌های عکاسی مشخص است، به مسعود ابراهیم زاده کارت زرد نشان داده اما مدعی است کارت زرد اول را به مگنو باتیستا داده است! او در دو صحنه نیز طبق ادعای کارشناسان می‌توانست برای پرسپولیس پنالتی بگیرد که باز هم دوری از صحنه و ناهماهنگی با کادر داوری اش مانع از تصمیم گیری درست برای او شد.
 
چه کسی به صالحی کارت قرمز می‌دهد؟ 
 
چه کسی به صالحی کارت قرمز می‌دهد؟
کد مطلب : ۱۰۸۶۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.