۰

بیمه ها از پلاسکو بهره برداری تبلیغاتی کردند؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳
به گزارش عصرتعادل، با گذشت شش روز از حادثه دلخراش پلاسکو بازار بیمه ها داغ شده است. آنچنان که برخی از اخبار غیررسمی از افزایش بیمه آتش سوزی فعالان صنفی و تجاری بالاخص در خیابان جمهوری تهران خبر می‌دهند.در این بین آنطور که رئیس کل بیمه مرکزی آمار داده است تنها ۲۱۰ واحد پلاسگو بیمه بوده اند که مجموع تعهد به این واحدها ۴۹ میلیارد تومان بوده است. در همان روز ابتدایی این حادثه نیز هر یک از بیمه های فعال کشور سعی کردند تا با اعلام تعدادواحدهای تحت پوشش خود آماری از آخرین وضعیت بیمه درپلاسکو ارائه کنند! 
 
اما دراین میان تبلیغات گسترده برخی از  این بیمه ها در برخی موارد به پرداخت حق بیمه ظرف ۲۴ ساعت منجر شد. تبلیغاتی که رسانه ای شد اما تنها یک حرکت نمادین برای پرداخت حق بیمه یک تا دو واحد صنفی پلاسکو صورت گرفت و پس از انتشار اخبار و بهره گیری های لازم به فراموشی سپرده شد.همین امر صدای یکی از فعالان صنعت پوشاک را درآورده است.به گفته مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان، یکی از بیمه‌ها بصورت نمایشی در یک روز اقدام به پرداخت خسارت آتش‌سوزی به چند نفر از کسبه ساختمان کرد اما این شرکت بیمه هم‌اکنون پرداخت را قطع کرده و از کسبه برای دریافت خسارت اسناد و مدارک مطالبه کرده است.
 
دراین بین بسیاری از کارشناسان معتقدند برخی از شرکت های بیمه با بهره گیری تبلیغی از نام پلاسکو این روزها سعی بر جذب متقاضای بیشتر دارند. چراکه طی سالهای گذشته استقبال چندانی از بیمه آتش سوزی از سوی فعالان تجاری صورت نگرفته و درعین حال با افزایش بیمه های خصوصی در کشور رقابت نیز در میان این شرکت ها رو به فزونی گذاشته و همین امر مبنایی برای بهره برداری تبلیغی از نام پلاسکو برای برخی از شرکت های بیمه شده است.
 
از سویی دیگر وعده ها به کسبه پلاسکو ادامه دارد و هنوز مشخص نیست کدام عملی خواهد شد و کدام یک در لیست خبرهای جذاب و تبلیغی قرار می‌گیرد.در حال حاضر از پیدا کردن جایی موقت برای کاسبان پلاسکو در همان خیابان جمهوری سخن به میان آمده است. اگرچه پیشنهادهای زیادی مطرح شده و مسوولان هر یک نام یک ساختمان را برده اند اما هنوز مشخص نیست بالاخره این فعالان صنعت پوشاک قراراست در کجا مشغول بکار شوند؟
 
ازسویی دیگر از وام ۳۰۰ میلیونی سخن به میان آمده که این هم سازوکارش هنوز مشخص نیست. اگرچه وعده های رنگین بسیار است اما یکی از مهمترین این وعده ها بخشودگی مالیاتی تا سال ۹۴ این فعالان اقتصادی است.آنطور که خبرها حکایت دارند در آخرین جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور محمد شریعتمدار و جمعی از وزرای دولت و رئیس اتاق اصناف برای ساماندهی کسبه ساختمان پلاسکو قرارشده جرایم بیمه‌های تأمین اجتماعی کسبه این ساختمان بخشیده شود.همچنین در این جلسه مقرر شده  تا بدهی مالیات کسبه بخشیده شود و بدهی به بانک‌ها تا دو سال مطالبه نشود و استهمال شود.
 
وام ۳۰۰ میلیون تومانی نیزقرار شده با خواب یکساله و بازپرداخت ۳ ساله پرداخت شود.ازسویی دیگر در آخرین جلسه هماهنگی در مورد مکان شروع بکار مجدد اصناف ساختمان پلاسکو چند مکان در نظر گرفته شده که آنطور که خبرها حکایت دارند دو مورد از این مکان‌ها در خیابان جمهوری واقع شده است.وعده ها این روزها بسیار است اما اینکه کدام یک عملی خواهد شد و سرانجام اصناف ساختمان پلاسکو به کجا ختم میشود مساله ای است که باید منتظر بود و دید پس از گذشت یکماه از حادثه پلاسکو  مسوولان با این وعده های رنگین چه می‌کنند؟ تا کنون که اکثر مسوولان کشوری حتی برای چند دقیقه ای نیز از محل حادثه بازدید کرده اند و اخبار این بازدیدها با عکس های رنگین در رسانه ها منتشر گردیده است اما باید دید پس از این چه خواهد شد؟
 
 
کد مطلب : ۱۰۸۶۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.