۰

​وزیر امور خارجه کویت: شریک ایران هستیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۷
به گزارش عصر تعادل، معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت عصر سه شنبه بر سیاست کشورش برای تعامل و گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: ما شریک ایران در منطقه هستیم.
 
شیخ صباح الخالد که قرار است فردا /چهارشنبه/ به تهران سفر کند، عصر امروز در کنفرانس خبری مشترک با ینس اشتولتنبرگ دبیر کل سازمان ناتو که در کویت برگزار شد، گفت : در سفر به تهران پیام کتبی را از شیخ صباح الاحمد امیر کویت به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تسلیم خواهم کرد .
 
وی افزود: این پیام در زمینه چارچوب و محور گفت وگو میان شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و باید بر اساس و مبنای قوانین بین المللی باشد .

وزیر خارجه کویت گفت: ایران و کشورهای شورای همکاری شرکای یکدیگر در منطقه هستند و از ظرفیت های فراوانی برای تقویت مناسبات برخوردار می باشند و همچنین مصالح مشترکی با یکدیگر دارند .

وی افزود: گفت وگو و تعامل مشترک سود مشترکی برای تهران و شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت .

پیش از این خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت با تایید این خبر اعلام کرد که صباح الخالد در سفر به تهران رایزنی هایی را با مقامات ایرانی در زمینه روابط تهران با شورای همکاری خلیج فارس و تحولات منطقه انجام می دهد.

همچنین به گفته «علی الدقباسی» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس امت کویت سفر
«شیخ صباح الخالد» اقدامی در جهت زمینه سازی برای آغاز گفت و گوهای مشترک میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.
کد مطلب : ۱۰۸۷۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.