۰

قصاص، عاقبت مرد همسرکش

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۵
به گزارش عصر تعادل،مردی که با همدستی برادرش همسر سابق خود را به قتل رسانده‌‌ بود، به قصاص محکوم شد و در صورتی که نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند پای چوبه دار می‌رود. دی‌ماه سه سال قبل ساکنان یک مجتمع مسکونی در مشهد به مأموران پلیس خبر دادند زن جوانی که همسایه‌شان بوده به طرز مشکوکی ناپدید شده ‌است.
 
آنها به پلیس گفتند نیمه‌شب گذشته سروصدای عجیبی از خانه این زن آمد و بعد دیگر خبری از او نشد ما صدای چند نفر را از داخل خانه این زن شنیدیم که با او جروبحث می‌کردند اول فکر کردیم یک دعوای خانوادگی است و تصمیم گرفتیم دخالت نکنیم اما صبح که سراغ زن جوان رفتیم او در را باز نکرد چند ساعت بعد دوباره مراجعه کردیم و باز هم این زن در را باز نکرد با توجه به اتفاقاتی که شب گذشته افتاده ‌است فکر می‌کنیم مشکی برای او به وجود آمده‌ است.
 
در تحقیقاتی که مأموران انجام دادند متوجه شدند زن جوان چند سال قبل با مردی ازدواج کرده و با اینکه یک دختر داشته ‌است به دلیل مشکلاتی که با هم داشتند، جدا شدند. در این مدت شوهر سابق به خانه این زن رفت‌وآمد داشته و همسایه‌ها چندین‌بار او را دیده‌اند. همچنین مشخص شد لهجه‌ خاصی که همسایه‌ها مدعی ‌بودند حین دعوای زن جوان از خانه او شنیده‌اند نیز بسیار شبیه لهجه شوهر سابق او بوده‌ است به‌این‌ترتیب کار تحقیق برای یافتن شوهر سابق زن جوان را آغاز کردند. مدتی بعد پلیس مرد ٣٥ساله را شناسایی و بازداشت کرد هرچند این مرد در ابتدا منکر همه‌چیز بود، اما بعد به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: اگرچه همسرم را طلاق داده بودم اما به طور پنهانی با او ارتباط داشتم.
 
شب حادثه به همراه برادرم و با خودروی پراید به مشهد آمدیم و من به داخل ساختمان محل سکونت همسر سابقم رفتم. در این لحظه فردی با همسرم تماس گرفت که او تماس را رد کرد. من که دیگر سوءظن پیدا کرده بودم با او درگیر شدم و گلویش را فشردم. در این هنگام بود که برادرم با سوئیچ پراید در واحد آپارتمانی را باز کرد و با ورود به منزل، جلوی دهان همسرم را گرفت تا سروصدا نکند. وقتی همسرم را کشتم، جسد او را داخل یک تخته پتو گذاشتیم و شبانه سوار بر خودرو، جسد را به سمت روستایی بردیم. سپس برای آنکه اثری از جنایت باقی نماند، جسد همسر سابقم را درون چاهی در همان منطقه انداختیم و دو روز بعد هم دوباره به محل بازگشتیم و مقدار زیادی خاک داخل چاه ریختیم.
 
این گزارش حاکی است در پی اعترافات متهم، برادر وی نیز دستگیر شد و اظهارات متهم را تأیید کرد. این‌گونه بود که کارآگاهان با کمک نیروهای آتش‌نشانی چناران، جسد زن مطلقه را از عمق چاه بیرون کشیدند و به‌اين‌ترتیب پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و دو متهم پای میز محاکمه رفتند.
 
 
در جلسات دادگاه، متهمان این پرونده جنایی به تشریح چگونگی وقوع قتل و اختفای جسد در چاه متروکه پرداختند، اما اعلام کردند قتل یک اتفاق بوده و عمدی در کار نبوده‌ است. بااین‌حال دفاعیات متهمان کارساز نبود و هيئت قضات شوهر سابق زن جوان را به قصاص و برادر او را به ١٠ سال حبس محکوم کردند.
کد مطلب : ۱۰۸۷۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.