۰

پیشنهاد کتاب به «ترامپ»

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹
به گزارش عصر تعادل، «دونالد ترامپ» در دوران نامزدی برای ریاست‌جمهوری و در کنفرانس‌های خبری پس از پیروز شدنش در انتخابات، نتوانسته کتابی غیر از انجیل و آثار خودش را نام ببرد و این امر مردم و مسئولان آمریکا را به فکر واداشته است.

«هافینگتون پست» نوشت: کتاب نخواندن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، برخلاف «باراک اوباما» که اهل کتاب و مطالعه بود، یکی از بی‌شمار نگرانی‌های جدید مردم این کشور شده است.
 
پیشنهاد کتاب به «ترامپ»

«لیزا لوکاس»، مدیر بنیاد ملی کتاب آمریکا، لیستی از چند کتاب تهیه کرده و آن‌ها را به رئیس‌جمهور جدید کشورش پیشنهاد کرده است. او در این فهرست از آثاری نام برده که از سوی بنیاد ملی کتاب تجلیل شده‌اند.

بنیاد ملی کتاب آمریکا برگزارکننده جوایز ملی کتاب آمریکاست که سالانه در بخش‌های مختلف ادبیات داستانی، غیرداستانی، شعر، ادبیات نوجوان و... برگزار می‌شود.

فهرست کتاب‌های پیشنهادی «لوکاس» شامل این آثار می‌شود: «شهروند» نوشته «کلودیا رنکین»، «مارس» نوشته مشترک «جان لوییس»، «اندرو آیدین» و «نیت پاول»، «بیگانه‌هایی در سرزمین خود» نوشته «آرلی راسل هاچیلد» و «تمبرخورده از ابتدا» نوشته «ایبرام ایکس-کندی».

تمام این کتاب‌ها چه در حوزه شعر (شهروند)، چه خاطره‌نویسی گرافیکی برای نوجوانان (مارس) و چه آثار ادبیات غیرداستانی، درباره قشرهای حاشیه‌نشین و مطرود جامعه آمریکایی نوشته شده‌اند.

«بیگانه‌هایی در سرزمین خود» رمانی اجتماعی درباره سفیدپوستان طبقه کارگر است که در لوییزیانا زندگی می‌کنند. بقیه کتاب‌های این لیست بر تاریخ نژادپرستی در آمریکا و درگیری سیاهپوستان در این کشور تمرکز دارند.

«لوکاس» تنها فردی نیست که به فکر کتاب‌خوان کردن «ترامپ» افتاده، پیش از او «سارا ام. بروم» از مجله «ال»، مجموعه‌ای از آثار داستانی و غیرداستانی را که به آموزش نژادی پرداخته‌اند به «ترامپ» پیشنهاد داد.

یکی از کتاب‌های او «توقیف‌شده: دوروتی لانگ و تصاویر سانسورشده توقیف آمریکایی ژاپنی‌ها» بود که به افکار «ترامپ» درباره ثبت تعداد مسلمانان شباهت‌هایی داشت. دیگر کتاب‌هایی که «بروم» توصیه کرده، «مهاجران» به قلم «دبلیو.جی سبالد» و اولین قسمت مجموعه «پلنگ سیاه» نوشته «تا-نهیسل کوتس»، «برایان استلفریز» و «لارا مارتین» بودند.

«آنی تاملینسون» و «وینسنت یالنتی» از رادیو ملی آمریکا، در پیشنهادهای مطالعاتی خود بیش‌تر روی علوم هسته‌ای تمرکز داشته‌اند و کتاب‌هایی مثل «جهان در آتش» اثری از «لین ایدن» و «جادوگران آرماگدون» از «فرد کاپلان» را توصیه کرده‌اند.

اما آن‌طور که به نظر می‌رسد هرچقدر هم این لیست‌ها بلندبالا و مفید باشند، «ترامپ» حتی یکی از آن‌ کتاب‌ها را هم مطالعه نمی‌کند. او سال گذشته در مصاحبه‌ای گفته: من بخش‌هایی از یک کتاب را می‌خوانم، فصل‌هایی از آن را. من وقت ندارم.

او ترجیح می‌دهد خود را به کارهای دیگری مشغول کند. منبع دیگری اعلام کرده «ترامپ حوصله‌اش سر می‌رود و دوست دارد تلویزیون تماشا کند.»
کد مطلب : ۱۰۸۸۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.