۰

افزایش ۵ تا ۶ درصدی مصرف برق صنعتی در کشور

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۸
به گزارش عصر تعادل، «چیت‌چیان» در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: طی این سال‌ها محدودیت منابع مالی ما را به شدت تحت فشار قرار داده است که تنها کشور ما نیست، بلکه تمام کشورهایی که صادر کننده نفت هستند به دلیل کاهش صادرات اقتصاد آنها به طور کلی دگرگون شده است.

وی ادامه داد: همچنین تحریم‌ها بر مشکلات ما افزود و قبلا ما به کشور عراق صادرات برق داشتیم که درآمد خوبی هم داشت، اما دیگر بهای آن را به ما پرداخت نمی‌کردند؛ برای همین صدور برق را به آن متوقف کردیم.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلیِ دنیا، نگه داشتن اقتصاد کشور به این گونه خود یک معجزه و عنایت الهی است که ذیل تلاش همه مدیران بوده و این مهم به راحتی اتفاق نیفتاده است.

وزیر نیرو گفت: فشارها بر کشور زیاد بوده و علی‌رغم این سختی‌ها، تا به حال خوب توانسته‌ایم خود را نگه داریم.

وی از افزایش میزان مصرف برق در کشور خبر داد و افزود: این میزان مصرف در حوزه صنعت بوده است و حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش مصرف برق صنعتی را در کشور داشته‌ایم.

چیت‌چیان با بیان اینکه مدیران دولتی باید این شرایط سخت را مدیریت کنند، اظهار کرد: می‌بایست هزینه‌ها را کاهش و قسمتی از امور را به بخش خصوصی واگذار کرد تا این شرایط سخت را بتوانیم پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: لرستان یکی از استان‌های پر آب کشور است و در کل نوار غربی و شمالی از منابع آبی خوبی برخوردار هستند. ۷۵ درصد کشور در اقلیم‌های خشک و نیمه خشک قرار دارند و ناچاریم مصارف آب را کاهش دهیم؛ برای همین در شورای عالی آب این تصمیم قاطع گرفته شده است تا برای ایجاد تعادل میزان مصرف را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در سال پنجم برنامه باید این کاهش به ۱۱ میلیارد مترمکعب برسد، وگرنه با مشکل جدی روبرو خواهیم شد. اگر می‌خواهیم کار اقتصادی انجام دهیم باید سیاست اجرایی و راندمان آب را افزایش دهیم و آن را کنترل کنیم.

چیت‌چیان یادآور شد: آب‌های زیرزمینی هم‌اکنون برای ۶۰۹ دشت کشور و به صورت تفکیک، استان‌ها برآورد شده است که در هر بخش چقدر آب مصرف کنیم و این آمایش آب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای صنعت محدودیت تخصیص آب نداریم، گفت: این موضوع به شرط بازچرخ آب و رعایت الگوی مصرف است و برای لرستان نیز در این رابطه مشکلی وجود ندارد و آن را حمایت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: لرستان بارش‌های خوبی دارد و آبی بودن ۲۳ درصد اراضی آن بی‌عدالتی نیست، چراکه در استان‌های دیگر به غیر از اراضی آبی نمی‌توان کشاورزی کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه ۳۶۰ میلیارد تومان در بخش توزیع برق در کشور هزینه شده، گفت: لرستان در کاهش تلفات موفق بوده و ایجاد پست ۲۳۰ کوهدشت و بروجرد در آینده می‌تواند در این حوزه اثربخشی زیادی داشته باشد.

وزیر نیرو افزود: هم اکنون استان به کارگاه بزرگی برای انجام پروژه‌های برق و آب تبدیل شده است.
کد مطلب : ۱۰۸۹۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.