۰

افزایش قیمت نفت با کاهش ارزش دلار

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۹
به گزارش عصرتعادل به نقل از رویترز، امروز (تا ساعت ۱۶) قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت دیروز ۴۵ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۵.۵۳۳ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۵۳.۱۰ دلار صورت گرفت.
 
امروز، شاهد افت شاخص دلار در برابر سایر ارز های اصلی هستیم. نسبت به اوج شاخص دلار در ماه ژانویه، تا کنون شاخص دلار ۳.۹ درصد افت داشته است.
 
نفت خام با ارز دلار معامله می شود و افت ارزش دلار باعث افزایش خرید سوخت می شود، بنا بر این با کاهش ارزش دلار شاهد رونق گرفتن مبادلات نفتی هستیم.
 
با این حال طبق داده های هفتگی از موجودی نفت موسسه نفت آمریکا که اداره اطلاعات انرژی منتشر کرده، نشان می دهد که ذخایر نفت خام، بنزین و گازوئیل ایالت متحده در هفته گذشته افزایش یافته.
 
تحلیل گران تخمین زده اند که در هفته منتهی به ۲۰ ژانویه،  ذخیره نفت خام آمریکا ۲.۸ میلیون بشکه افزایش داشته است.
 
نسبت به واسط سال ۲۰۱۶، تولید نفت آمریکا ۶ درصد رشد داشته، با این حال، این میزان تولید ۷ درصد نسبت به اوج تولید سال ۲۰۱۵ کمتر است. تولید نفت آریکا هم اکنون به میزان تولید در اواخر سال ۲۰۱۴ رسیده، یعنی درست همان موقعی که آمریکا با تولید بیش از حد خود، مقدمه ساز افت قیمت نفت شد.
 
نماینده های وزرای نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیر عضو، روز یکشنبه در جلسه در وین گفتند که تولیدشان تقریبا روزانه ۱.۵ میلیون بشکه کاهش داشته.
 
در ماه نوامبر سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و پایان بخشیدن به عرضۀ بیش از تقاضایی که در دو سال گذشته گریبان گیر صنعت نفت شده بود، تولید خود را کاهش دهند. تا کنون چند تولید کنندۀ عضو اوپک به تعهدات خود عمل کرده اند و تولید نفتشان را کاهش داده اند.
 
در 30 نوامبر اوپک توافق کرد تا تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و به طور میانگین در شش ماه اول سال 2017 به 32.5 میلیون بشکه در روز برساند. این در حالی ست که کشورهای غیر عضو نظیر روسیه، مکزیک و عمان نیز پذیرفته‌اند تا در مجموع تولید خود را به طور متوسط روزانه 558 هزار بشکه کاهش دهند.
کد مطلب : ۱۰۹۱۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.