۱
جزئیات فوت هاشمی از زبان وکیل خانواده:

رفسنجانی دوست داشت کجا دفن شود؟

تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۸
به گزارش عصرتعادل، سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی در گفتگو با روزنامه آرمان که یکی از روزنامه‌های نزدیک به خانواده هاشمی است در خصوص جزئیات فوت مرحوم هاشمی صحبت کرده است و در مورد علت فوت وی اطلاعات جالبی را ارائه داده است.

وی در پاسخ به این سئوال که وزیر بهداشت عنوان کرده‌ که آیت‌ا... هاشمی دیابت داشته‌. آیا این مسائل در درگذشت وی تاثیرگذار بوده است؟ بیان کرد: رحلت آیت‌ا... هاشمی قطعا به خاطر دیابت نبوده است و ایشان به دلیل عارضه قلبی فوت شده‌اند. از سوی دیگر آنژیویی که ایشان انجام داده‌اند تنها برای اطلاع از سلامتی بوده و ایشان هیچ‌گونه مشکل قلبی نداشتند. بر اساس اظهارات آقای رجایی یک پزشک آلمانی چند ماه پیش قلب آیت‌ا... هاشمی را معاینه کرده بودند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود نداشت.

علیزاده طباطبایی درباره نحوه رخ دادن فوت مرحوم هاشمی می‌گوید: آیت‌ا... هاشمی هفته‌ای دو جلسه ورزش می کردند و روز یکشنبه برای ورزش به استخر «کوشک» رفته بودند. این استخر تحت نظارت حفاظت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و شخص دیگری نمی‌توانست از آن استفاده کند. آیت‌ا... هاشمی اجازه نمی دادند که در زمان ورزش ایشان دوربین‌ها روشن باشد و محافظان نیز در اطراف ایشان حضور نداشتند. به همین دلیل هنگامی محافظان ایشان از مساله مطلع می شوند که کار از کار گذشته بود.یعنی آیت‌ا... هاشمی قبل از این که به بیمارستان برسند رحلت کرده بودند.

وکیل خانواده هاشمی در پاسخ به این سئوال که چرا تیم پزشکی در لحظه درگذشت کنار مرحوم هاشمی نبوده است،‌ اظهار داشت:‌ آیت‌ا... هاشمی چون احساس می کردند هیچ‌گونه مشکلی ندارند تمایلی به استفاده از تیم پزشکی نداشتند.

وی درباره اینکه در مورد محل دفن هاشمی رفسنجانی اختلافاتی بوده است و در وصیت رئیس‌ فقید مجمع تشخیص مصحلت نظام درباره محل دفن آیا توصیه‌ای شده بود یا خیر، بیان کرد: در وصیت‌نامه اشاره‌ای به محل دفن نشده بود و به همین دلیل تصمیمات زیادی در این زمینه اتخاذ شد.بنده از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی شنیدم که عنوان می‌کردند آیت‌ا... هاشمی در گذشته دوست داشتند که در مشهد مقدس دفن شوند اما یک ماه پیش و در دیدار با آقای طباطبایی عنوان کرده بودند که تمایل دارند در قم و در جوار حضرت معصومه (س) دفن شوند. با این وجود خانواده ایشان تصمیم گرفتند که آیت‌ا... هاشمی در جوار مرقد مطهر حضرت امام (ره) دفن شوند.

وکیل خانواده هاشمی درباره اینکه واکنش فرزندان و نزدیکان هاشمی رفسنجانی به فوت وی چه بوده است، گفت:‌ این مساله برای همه اعضای خانواده غیرمنتظره بود و هیچ کس باور نمی کرد که آیت‌ا... هاشمی فوت شده است.دختران ایشان یعنی فاطمه و فائزه خیلی بی تابی می کردند اما پسرها پذیرفته بودند که این مساله تقدیر الهی بوده است.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سئوال که چه کسانی اولین بار متوجه مرگ هاشمی شدند، اظهار کرد:‌ اولین افراد محافظان ایشان بودند. هنگامی که محافظان با جنازه آیت‌ا... در آب مواجه می شوند تلاش می کنند ایشان را از آب بیرون بیاورند و عملیات احیا را روی ایشان انجام بدهند که در این زمینه توفیقی به دست نمی آوردند. سپس ایشان را به بیمارستان منتقل می‌کنند که گویا مرگ در راه بیمارستان اتفاق افتاده بوده و تلاش پزشکان در بیمارستان نیز به نتیجه نمی‌رسد.

وی درباره این سئوال که آیا فوت در زمانی که هاشمی در استخر حضور داشتند اتفاق افتاده است؟ گفت: بله. ایشان تا ساعت ۵ عصر در مجمع تشخیص مصلحت حضور داشتند. پس از آن نماز خود را می‌خوانند و برای ورزش وارد آب می شوند. پس از مدتی که ایشان وارد آب می شوند گویا عارضه قلبی رخ می دهد. بر اساس اظهارات محافظان به دستور آیت‌ا... تمامی دوربین‌ها خاموش بوده‌اند و هیچ تصویری از این اتفاقات ثبت و ضبط نشده است و در همین اندازه اظهارنظر می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۹۵۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.