۰

اولاند: اروپا باید پاسخی محکم به ترامپ بدهد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
به گزارش عصرتعادل، رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه در واکنش به اظهارنظرهای همتای آمریکایی خود درباره مسائل اتحادیه اروپا، تاکید کرد که اروپا باید پاسخی محکم به ترامپ بدهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، در حالی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه قرار است امروز (شنبه) با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود تلفنی گفت و گو کند که از سیاست های وی انتقاد کرد.

اولاند گفت: هنگامی که دونالد ترامپ درباره اروپا ابراز نظر می کند، زمانی که وی درباره برگزیت سخن می گوید و آن را درخصوص سایر کشورهای اروپایی نیز مطرح می کند، درست زمانی است که ما (اروپا) باید به او پاسخی محکم و قاطع بگوییم.

به گزارش ایرنا، اظهارنظرهای دونالد ترامپ درباره اروپا در روزهای گذشته با واکنش منفی بسیاری از کشورهای اروپایی مواجه شده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا پیشتر گفته بود که تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا 'هوشمندانه' بوده و اوضاع این کشور بعد از برگزیت خیلی بهترهم شده و در نهایت بریتانیا از این تصمیم بهره خواهد برد.

ترامپ پیشتر به لندن وعده داده بود که به محض به قدرت رسیدن، یک توافق‌ تجاری با بریتانیا برای تسهیل روابط اقتصادی میان دو کشور صورت دهد.

اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره ناتو، اتحادیه اروپا و همچنین سیاست های تند ضد مهاجرتی وی، با انتقادهای مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روبرو شد.
کد مطلب : ۱۰۹۵۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.