۰

تصاویری مفهومی جالب از آیفون 8

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۲
به گزارش عصر تعادل، با اینکه هنوز نام نسل بعدی گوشی های اپل مشخص نیست، این موضوع دو حالت بیشتر ندارد. آیفون های نسل بعد آیفون 7اس یا آیفون 8 نام خواهند داشت که ممکن است اپل به خاطر اینکه کاربران تغییرات صورت گرفته را بیشتر احساس کنند، این بار پسوند اس را حذف کند و با عددی جدید آیفون های 2017 وارد بازار کند. البته این مسئله نیز ممکن است که اپل در نیم سال اول 2017 آیفون 7اس را معرفی کند و معرفی آیفون 8 را به نیمه ی دوم سال 2017 موکول کند. این موضوعیست که در هاله از ابهامات است.
 
 انتشار تصاویری مفهومی از آیفون 8 با نمایشگر خمیده و طراحی جالب دوربین
 
 
مانند همیشه با نزدیک شدن به زمان معرفی آیفون های جدید اپل، تصاویری مفهومی یا به اصطلاح کانسپت از این دستگاه منتشر میشوند و اکنون شاهد طرحی جدید هستیم. این طراحی توسط Iskander Utebayev طراحی گروه ConceptiPhone انجام شده است که در آن برخی از شایعاتی که تاکنون در مورد آیفون 8 منتشر شده، در نظر گرفته شده است و ممکن است تا حدودی به آیفون 8 واقعی شباهت داشته باشد.
 
 انتشار تصاویری مفهومی از آیفون 8 با نمایشگر خمیده و طراحی جالب دوربین

تاکنون در اغلب شایعات آیفون نسل بعد شنیده ایم که این دستگاه بر خلاف نسل های قبل، به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود. در واقع اپل برای این کار چاره ای جز مهاجرت به سمت نمایشگر های OLED ندارد چرا که تولید نمایشگر های LCD خمیده سخت و هزینه بر است.
 
 انتشار تصاویری مفهومی از آیفون 8 با نمایشگر خمیده و طراحی جالب دوربین
 
 
بنابراین اپل برای تامین نمایشگر های خمیده ی آیفون 8 احتمالا به سازندگان اصلی این پنل ها یعنی سامسونگ روی خواهد آورد. البته ال جی و شارپ نیز ممکن است از تامین کنندگان نمایشگر های آیفون 8 باشند. در این تصاویر نیز شاهد صفحه نمایش خمیده ی آیفون 8 با حاشیه ی ناچیز مانند نمایشگر گلکسی نوت 7 هستیم.
 
 انتشار تصاویری مفهومی از آیفون 8 با نمایشگر خمیده و طراحی جالب دوربین

البته این طراحی نکته های عجیبی را نیز همراه با خود دارد. چرا که تا حدود زیادی از حذف دکمه ی هوم در آیفون های نسل بعد اطمینان داریم اما در این تصاویر دکمه ی هوم مانند چیزی که در آیفون 7 وجود داشت دیده میشود. اپل احتمالا نسل بعد از سنسور های اثر انگشت تحت صفحه نمایش استفاده خواهد کرد و برای کاهش حاشیه ی آیفون خود، دکمه ی هوم را حذف خواهد کرد. کاری که سامسونگ نیز در گلکسی اس 8 انجام خواهد داد.
 
 انتشار تصاویری مفهومی از آیفون 8 با نمایشگر خمیده و طراحی جالب دوربین
 
 
نکته ی بعدی این طراحی مکان قرار گیری سنسور دوبین اصلی است که خلاقانه به نظر میرسد. در این کانسپت، لنز دوربین اصلی آیفون 8 دقیقا در مرکز لوگوی اپل در پشت دستگاه قرار گرفته است که به چندان هم در دیدرس نیست. در بالای این لنز دو فلاش LED قرار داده شده است. با اینکه این طراحی چندان بد به نظر نمیرسد اما میتوان با قاطعیت گفت که اپل چنین کاری را در آیفون 8 انجام نخواهد داد. همراه با این تصاویر صحبتی از مشخصات فنی احتمالی آیفون 8 عنوان نشده است.
 
 انتشار تصاویری مفهومی از آیفون 8 با نمایشگر خمیده و طراحی جالب دوربین

این طرح نیز مانند اغلب طراحی های مفهومی زیبا و هیجان انگیز به نظر میرسد، اما بعید است که آیفون 8 تا حد زیادی شبیه این تصاویر باشد. قابل هضم ترین بخش از این طراحی، نمایشگر خمیده ی آن است که احتمال استفاده از آن در آیفون نسل بعد زیاد است.
 
البته صحبت هایی نیز در این مورد وجود دارد که اپل تنها در یک نسخه ی گران قیمت از آیفون 8 از نمایشگر OLED خمیده استفاده خواهد کرد و به دلیل عدم امکان تامین پنل های مورد نیاز، اپل در نسخه های استاندارد باز هم از نمایشگر های LCD سابق استفاده خواهد کرد. شایعات در مورد آیفون های سال 2017 بسیار متناقض است و نمیتوان تا زمان مرفی رسمی این دستگاه ها، با اطمینان صحبت کرد.
کد مطلب : ۱۰۹۸۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.