۲

آخرین وضعیت خطوط ۳ و ۷ مترو

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
آخرین وضعیت خطوط ۳ و ۷ مترو
هنوز پس لرزه های تذکر در خصوص بوستان مادر ادامه دارد. این هفته محمد حقانی در صحن غیر علمی به شیوه مدیریتی جلسه روز سه‌شنبه انتقاد داشت، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در خصوص بوستان مادر تذکر داده که تبدیل به طرح سئوال از شهردار شده است، گفت: محتوای جلسه به صورتی هماهنگ شده بود که بحث ها به شیوه دیگری مطرح شود. در این جلسه احمد مسجدجامعی نیز با تایید سخنان حقانی گفت که شرایط باید به‌گونه‌ای فراهم شود تا نمایندگان از حق قانونی خود استفاده کنند و به دلیل خطاهای احتمالی در گذشته مورد پرسش قرار نگیرند. اگر به این شیوه بخواهیم عمل کنیم نمایندگان نمی توانند مشکلات شهر را مطرح کنند و میزان حال فعلی افراد است.

رحمت اله حافظی هم با اشاره به اینکه در جلسه بررسی موضوع پروژه بوستان مادر واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران سوالی از شهردار تهران مبنی بر اینکه این زمین با چه قیمتی تهاتر شده است مطرح کردم، گفت: از آنجا که پاسخی دریافت نشد این موضوع را در قالب تذکر به شهردار تهران مطرح می کنم و خواهان دریافت اطلاعات و پاسخ هستم.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۱۳ بودجه سال ۹۳ سقف اختیارات معاملات شهردار را ۵۰ میلیارد تومان و در بودجه سال ۹۲ نیز این سقف ۴۰ میلیارد تومان است اما بر حسب اطلاعات موجود ارزش این زمین ۵۰۰ میلیارد تومان است از این رو تذکر به شهردار این است که به استناد به کدام مجوز این تهاتر صورت گرفته است و مستندات خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، همچنین تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود زمین بوستان مادر برای هزینه های پروژه صدر در قالب تهاتر به مجریان طرح واگذار شده است.

این هفته همچنین پیمان سنندجی با بیان این که ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که ۴۵۰ دستگاه آن مورد بازسازی قرار گرفته، تصریح کرد: مدت زیادی است که در ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی صورت نگرفته و ناگزیریم اتوبوس‌های فرسوده موجود را بازسازی کرده و مجدداً مورد استفاده قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر این که ناوگان اتوبوسرانی تهران سالانه به یک هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در صورت ورود یک هزار دستگاه اتوبوس جدید، می‌توانیم همین مقدار اتوبوس فرسوده را از رده خارج کرده و کیفیت ناوگان را افزایش دهیم.

در میانه این هفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که آمار ارائه شده در خصوص خسارات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشورمان بسیار بالاست، گفت: تنها در شهر تهران روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تصادف منجر به کروکی اتفاق می‌افتد و علاوه بر این، هر روز صدها تصادف نیز با سازش طرفین حل و فصل می‌شود که این آمار بالا، نشان دهنده بخشی از مشکلات پایتخت در زمینه ترافیک است.

سید جعفر تشکری هاشمی در این باره افزود: با در نظر گرفتن هزینه‌ها و خسارات مالی و جانی که تصادفات بر شهروندان و مدیریت شهری تحمیل می‌کند، نیاز به اجرای برنامه‌های گسترده‌ای در جهت کاهش این هزینه‌ها و خسارات احساس می‌شود.

وی با تأکید بر این که عمده‌ترین دلیل به وجود آمدن صحنه‌های دلخراش تصادف، پایین بودن سطح آگاهی رانندگان و عابران پیاده است، اعلام کرد: به همین سبب موضوع آموزش‌های ترافیکی به شهروندان را در اولویت اقدامات خود برای حل معضل ترافیک قرار داده‌ایم.

این هفته احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران در مورد زمان افتتاح خط ۷ مترو تهران با بیان اینکه این خط مترو ۲۷ کیلومتر طول دارد، گفت: این خط مترو از شرق تهران و حوالی منطقه هجرت و فتح آغاز و پس از گذشت از مرکز شهر به قسمت شمالغرب تهران می‌رسد.

وی با بیان اینکه شیوه ساخت خط ۷ مترو یکی از مدرن ترین شیوه‌های ساخت است، اظهارکرد: در این خط دو دستگاه TBM در حال فعالیت است که یکی از این TBMها در شمال تهران هشت کیلومتر تونل حفر کرده است و در عین حال سگمنت نصب شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه TBM در جنوب خط ۷ توانسته شش کیلومتر تونل حفر کند، گفت: پول خوبی در اختیار پیمانکار قرار گرفته است و به نظر می‌رسد تا پایان سال ۹۴ این خط به بهره برداری برسد؛ اما نکته مهم این است که در نظر داریم به جای افتتاح مقطعی چند ایستگاه آماده، کل پروژه و ۲۷ کیلومتر را به صورت یکجا به بهره برداری برسانیم.

وی در مورد سرانجام خط ۳ مترو نیز گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در این خط انجام شده و حتی مقرر شده است که ظرف سه هفته آینده از این خط بازدید داشته باشیم و حتی پیگیر آن هستیم که مدیرعامل مترو در صحن علنی شورای شهر به ارائه گزارش بپردازد.

تجمیع کارت های منزلت سالمندان

یکی دیگر از اخبار مهم شهری تجمیع کارت های منزلت سالمندان بود در این رابطه معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران گفت: شهرداری بايد تعريف روشنی از تمهيدات لازم برای سالمندان داشته باشد و به ارائه خدمات يکسان و يکپارچه از تسهيلات به اين قبيل از شهروندان مبادرت ورزد.

حجت الاسلام والمسلمین ميثم امرودي با بيان ضرورت رسيدگي به امور خدماتي و رفاهي سالمندان شهر تهران، مرجع تعيين تکليف وضعيت سالمندان شهر را مديريت شهري عنوان کرد و گفت: شهرداري بايد تعريف روشني از تمهيدات لازم براي سالمندان داشته باشد و مبادرت به ارائه خدمات يکسان و يکپارچه اي از تسهيلات به اين قبيل از شهروندان نمايد.

وي با اشاره به لزوم نظم و انتظام امور و در عين حال تسريع بيشتر در انجام کارهاي مربوط به سالمندان و عرضه خدمات متناسب و شايسته، بر اتخاذ شيوه هايي در مديريت خدمات اجتماعي و رفاهي به سالمندان تأکيد کردکه خللي بر تعاملات و همکاري هاي متقابل سازمان فرهنگي- هنري و معاونت امور اجتماعي وفرهنگي شهرداري وارد نسازد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.