۰

​العبادی: دستور ترامپ مجازات کسانی است که با تروریسم می‌جنگند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
به گزارش عصر تعادل، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد، این دستور کسانی را که فداکاری می کنند و کسانی را که با تروریسم می‌جنگند، مجازات می‌کند.

العبادی افزود با این دستور انگشت اتهام به طرف قربانیان گرفته شده است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای دستوری ورود اتباع هفت را کشور که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند، از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به مدت 90 روز به خاک ایالات متحده ممنوع کرد.

پارلمان و وزیر امور خارجه عراق این تصمیم را محکوم کردند و از آمریکا خواستند در آن تجدید نظر کند.

پارلمان عراق همچنین از دولت این کشور تقاضا کرد در صورتی که واشنگتن در این دستور جنجالی تجدید نظر نکند، با آمریکا مقابله به مثل کند.

 نخست وزیر عراق در نشستی که پیش‌تر در مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات استراتژیک داشت، تأکید کرد، پس از صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود عراقی‌ها به آمریکا دولت عراق هرگز با دولت آمریکا مقابله به مثل نخواهد کرد و هیچ گونه اقدامی علیه این موضع‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ نخواهد شد.

ریناس جانو، یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: العبادی معتقد است که باید با آرامش با این مساله برخورد کنیم و هیچ گونه اقدامی علیه موضعگیری ترامپ اتخاذ نشود.
کد مطلب : ۱۱۰۱۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.