۰

افزایش تعداد آتش‌سوزی‌های تهران تا سه برابر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸
به گزارش عصر تعادل،وزیر کشور گفت: از سال 84 تا 94 تعداد آتش ‌سوزی‌های شهر تهران از 8 هزار فقره به 22 هزارو 590 فقره افزایش یافته است.

عبدرالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در گزارشی از روند حادثه پلاسکو، گفت: سی سوال در افکار عمومی در خصوص حادثه پلاسکو وجود دارد که پاسخ‌های آن در گزارش نهایی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به برخی از این سوالات، گفت: علت و علل حادثه، علت عدم توفیق در اطفاء حریق، اقدامات و حضور آتش نشانی، وظایف دستگاه‌ها قبل از حادثه، وضعیت تجهیزات آتش نشانی و علت فرو ریختن ساختمان پلاسکو از عمده سوالاتی است که در ذهن افکار عمومی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تقصیر هر یک از دستگاه‌های مسئول را به تفکیک شناسایی و در گزارش نهایی اعلام خواهیم کرد،‌ خطاب به نمایندگان مجلس از قوه مقننه درخواست همراهی در خصوص تسریع در رسیدگی به لایحه مدیریت بحران که دو سال است در مجلس است،‌ شد.

وی ادامه داد: وزارت کشور با همکاری مرکز پژوهش‌ها، سازمان مدیریت بحران، آتش‌نشانی، شهرداری و بیمه‌ها به زودی لایحه بیمه اجباری ساختمان و جبران خسارت‌های احتمالی را تقدیم مجلس خواهد کرد و از مجلس می خواهیم که رسیدگی به این لایحه را در اولویت کار قرار دهد.

وزیر کشور همچنین تأسیس صندوق حمایت از بیمه، تجهیز لجستیکی شهرداری‌ها و ایجاد ردیف بودجه برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های دولتی، مدارس، مساجد و مراکز درمانی را از عمده کارهایی دانست که باید با همکاری مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد.

رحمانی فضلی یادآور شد: آنچه در قالب گزارش اولیه، امروز به مجلس ارائه کردم داوری در خصوص تقصیرکار بودن دستگاه‌ها نیست. ولی در گزارش نهایی به همه مسائل، قصورها و مسئولیت‌ها پاسخ خواهیم داد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بودجه سازمان آتش‌نشانی، گفت: بودجه آتش‌نشانی از 1474 میلیارد ریال به 5 هزار و 350 میلیارد ریال افزایش یافت که رقم مناسبی است.
کد مطلب : ۱۱۰۱۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.