۰

درخواست عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸
به گزارش عصر تعادل،«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو شدن حکم تعلیق سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شد.

وی در کنفرانس خبری در پایان چهارمین دوره کنفرانس همکاری روسیه و کشورهای عربی در ابوظبی، حضور سوریه در این اتحادیه را موجب فعال‌تر شدن نقش این اتحادیه در منطقه عنوان کرد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد عدم حضور سوریه در اتحادیه عرب و عدم ایفای نقش دمشق در تصمیم‌های این اتحادیه باعث کمرنگ شدن نقش اتحادیه عرب در تحولات منطقه خواهد شد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به این درخواست لاوروف، تاکید کرد که خروج سوریه از این اتحادیه با تصمیم کشورهای عضو صورت گرفته است و بازگشت سوریه به این اتحادیه نیز به تصمیم اعضای اتحادیه عرب بستگی دارد.

مقام‌های دمشق با تاکید بر عدم صدور هیچ گونه درخواستی از جانب سوریه برای عضویت مجدد در این اتحادیه مجددا تاکید کرد تا زمانی که کشورهایی که در حال توطئه علیه سوریه هستند در این اتحادیه حضوردارند، دمشق تمایلی به بازگشت به اتحادیه عرب نخواهد داشت.
کد مطلب : ۱۱۰۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.