۰

فرار پناهجوی ایرانی از بازداشتگاه پاپوآ گینه نو

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۱
به گزارش عصر تعادل، شرایط نامناسب بازداشتگاه استرالیا در جزیره مانوس، یک پناهجوی ایرانی را مجبور به فرار از این بازداشتگاه در پاپوآ گینه نو و رفتن به کشور فیجی کرد.

صدها ایرانی طی سال های گذشته با سیاه نمایی غرب از کشورمان و بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا تلاش کردند با قایق های غیراستاندارد و از راه غیرقانونی خود را به این کشور برسانند که با سد نیروهای امنیتی استرالیا مواجه شده و پس از دستگیری به بازداشتگاه های مانوس و نائورو منتقل شدند.

تارنمای رادیو نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد 'لقمان سورای' یک ایرانی که در 17 سالگی از ایران به قصد عزیمت به استرالیا خارج شد، پس از بازداشت در مانوس در پاپوا گینه نو زندانی شد. 

وی به دلیل ترس از امنیت و ایمنی خود در بازداشتگاه مانوس در پاپوا گینه نو که تاکنون جان چند پناهجو از جمله دو ایرانی را گرفته است، به فیجی فرار کرد. 

فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی یک کشور جزیره‌ای با جمعیت 860 هزار نفری در منطقهٔ ملانزی در جنوب اقیانوس آرام است که در 2 هزار کیلومتری جزیرهٔ شمالی نیوزیلند قرار گرفته‌ است.

این پناهجو که اکنون در سن 21 سالگی قرار دارد و حدود یک هفته است در فیجی به سر می برد گفته است همراه با یک خانواده به این کشور وارد شده است. 

وی گفت: من در مورد فیجی اطلاعاتی ندارم و نمی دانم تصمیم مقامات مهاجرتی در مورد من چیست؟ من فقط به دنبال یک کشور امن هستم، نه یک کشور ثروتمند یا آمریکا و هر کشور دیگری. من فقط به یک زندگی ساده برای خود نیاز دارم.

به گفته این پناهجوی ایرانی، وکیل فیجیایی اش کمک خواهد کرد تا درخواست پناهجویی خود را ارائه نماید. 

جزایر دور افتاده اقیانوس آرام که هنوز رمز و رازهای زیادی از آن ناشناخته باقی مانده اند اکنون محل اقامت پناهجویانی شده که پیش از این با آرزوی حضور در آنچه 'بهشت استرالیا' می دانستند، قدم در راهی گذاشته اند که پایان آن چیزی جز حضور در اقیانوس تشویش و ناآرامی نیست.
کد مطلب : ۱۱۰۳۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.