۰

جمهوری خواهان طرح تحریم‌ ایران را به کنگره بردند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳
به گزارش عصر تعادل، نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با ارائه لایحه ای خواهان وضع تحریم های غیرهسته ای ضد ایران به بهانه حقوق بشر، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم شده اند.

«لی زلدین»، «پیتر روسکام»، «لئونارد لنس» و «داگ لمبرن» به ترتیب نمایندگان ایالات نیویورک، ایلی نوی، نیوجرسی و کلرادو در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه لایحه یاد شده را معرفی کردند.

«مارکو روبیو»، «تاد یانگ» و «جان کورنین» به ترتیب سناتورهای ایالات فلوریدا، ایندیانا و تگزاس هم هفته گذشته لایحه مشابهی را به مجلس سنا ارائه داده بودند.

این لوایح اعمال تحریم های جدید برضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت هواپیمایی ماهان را دستور کار قرار داده است.

تهیه یک فهرست نظارتی جدید وزارت دارایی از نهادهایی که سپاه مالکیت کمتر از 25 درصد آنها را بر عهده دارد از جمله بند های لایحه های پیشنهادی است.

این طرح های ضد ایرانی توسعه بازه تحریم های فعلی و اعمال برخی تحریم های جدید به بهانه های واهی حقوق بشری علیه ایران را الزامی می کند.

الزام به اعمال تحریم های جدید علیه افرادی که آگاهانه به برنامه موشک های بالستیک ایران کمک کرده باشند و مجوز اعمال تحریم های جدید علیه نهادهایی که سازمان های کلیدی مرتبط با فعالیت های موشکی ایران، از جمله صنایع هوایی نیروهای مسلح و گروه های صنعتی شهید همت و شهید باکری، دستکم 25 درصد مالکیت آنها را در اختیار دارند یا تحت نظارت سازمان های یاد شده اداره می شوند، از جمله دیگر بندهای این لوایح است. 

الزام رئیس جمهوری آمریکا به ارائه تضمینی که نشان دهد افراد نام برده شده در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در فعالیت های مرتبط با موشک های بالستیک ایران مشارکت ندارند و اعمال تحریم های جدید در صورتی که این تضمین قابل ارائه نباشد هم مورد دیگری است که در طرح های ضد ایرانی به آن اشاره شده است.

این طرح ها همچنین به اعمال تحریم های جدید علیه افرادی اقدام می کند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، از برنامه موشک های بالستیک ایران حمایت می کنند.

لازم به ذکر است لوایح یاد شده هنوز به رای گذاشته نشده است. 

این در حالیست که آمریکا به موجب توافق هسته ای نمی تواند تحریم هایی که اعمال آنها را وقف توافقنامه برجام متوقف کرده است، به بهانه های دیگری اعمال کند.
کد مطلب : ۱۱۰۴۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.