۰

دعوا بر سر اتهام کثیف‌ کاری در لیگ والیبال

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
به گزارش عصر تعادل،هیچ کس فکرش را هم نمی کرد،تیمی که یکشنبه به ارومیه نرفت ،چهارشنبه جلوی مهمانش،قد علم کند. آن قدر انگیزه داشته باشد که دو هزار تماشاگر گنبدی را به وجد بیاورد. بازی که به رغم  باخت 3- یک هاوش گنبد ، ظاهرا سرمربی آملی ها را خیلی متعجب کرده. طوری که بهروز عطایی در مصاحبه ای رادیویی گفته بود:« انگیزه بیش از حد هاوش گنبد،برایم جای سئوال داشت. تیمی که هفته قبل جلوی ارومیه حاضر نشده و مطمئنم جلوی تبریز هم حاضر نمی شود. من بوهای کثیفی را احساس می کنم که وارد والیبال می شود.»

حرفهایی که رحمان محمدی راد سرمربی هاوشی ها را حسابی شاکی کرده است:« من شرف و شخصیتم  را به دنیا نمی فروشم. من خیلی تلاش کردم تا بازیکنانم را برای بازی چهارشنبه اماده کنم.»

به نظر او برد 3-یک کاله کار بزرگی هم نبوده:« به نظرتان کار خیلی بزرگی کردید؟ شکست تیم هاوش یا صعود کاله به پلی آف کار خارق العاده ای است؟ دوسال قبل با متین ورامین با آن همه بازیکن نتوانست شهرداری تبریز را بزند وصعود کند . یادتان نرود که سال قبل تیم کاله حتی به جمع هشت تیم پلی آف هم نرسید.این اتفاقات در والیبال می افتد. »

مربی سابق تیم ملی ربط انگیزه بازیکنانش به بوهای کثیف در والیبال را قبول ندارد:« بازی جلوی تماشاگران با غیرت گنبدی که توقع بازی خوب و باغیرت از تیمشان را دارند ،کثیف نیست. بازی با شرافت کثیف نیست. کثیف آن است که آنالیزور شما تماس می گیرد و می گوید با ما راه بیایید. ما شخصیت مان را با دنیا عوض نمی کنیم. اما سرنوشت چهار تیم به نتیجه تیم ما بستگی داشت. من به بازیکنانم گفتم شرایط سخت شما را درک می اما تیم های دیگر چشمشان به بازی ماست. خوب بازی کنید.»

رحمان محمدی راد برد کاله را تنها در بعد فنی می داند:« کاله، والیبالی ما را برد. عالی هم بازی کرد . شاید بهترین بازی تیم کاله در لیگ بود. اما اگر شرف ما را زیر سئوال ببرید ،دردی دوا می شود؟»

 او با اینکه می دانست با برد هم اتفاقی نمی افتد اما دلش می خواست بازیکنانش بازی کنند:« من بازیکنانم را برای بازی خوب اماده کردم. هر چند می دانستم شکست کاله هم دردی از ما دوا نمی کند،اما بازی کردیم و جلوی شهرداری تبریز هم قرار است همین جوری بازی کنیم، با اینکه آن برد هم تیمم را صدرنشین نمی کند،می خواهیم با تمام وجود بازی کنیم.در حالی که تیم ما را قصاص قبل از جنایت می کنند و می گویند ما مقابل شهرداری تبریز بازی نمی کنیم. »

سرمربی هاوش به بهروز عطایی انتقاد می کند:« من نمی دانم که ساری به من احتیاج داشت ، تبریز یا صالحین. من باشرافت کار می کنم اما شما خیلی راحت در رادیو از کار کثیف صحبت می کنید. شما کارهایی بلد هستید که من بلذ نیستم  و من از اول دوست نداشتم آنها را یاد بگیرم. من به بازیکنانم گفتم به خاطر دو هزار تماشاگر در سالن، خوب بازی کنید. در بازی چه مشکلی پیش آمد؟ تماشاگران ما خیلی مواقع کاله را تشویق کردند .حتی وقتی بازیکنان شما به غیاث الدین صحنه احترام گذاشتید ،آنها تماشاگران شما  را تشویق کردند، به این می گویند کثیف کاری یا والیبال؟شما خودتان را با من مقایسه نکنید. من مثل شما نیستم. اگر کارهای شما را بلد بودم حال و روزم این نبود. شک نکنید اگر کاله هم به بازی تیمم احتیاج داشت، باز هم همین جوری بازی می کردم. با شرف.» 

محمدی راد معتقد است عطایی می خواسته تیمش را در گنبد تحقیر کند:« شما انتظار بازی خیلی خوب از تیمم را نداشتید ، فکر می کردید ،چهارشنبه هاوش بازی خوبی نکند  و با باخت  آن را در شهرش تحقیر کنید . اگر فردا چنین شرایطی پیش بیاید،من  می توانم چنین توقعی داشته باشم که تیم کاله  خوب بازی نکند؟ بازیکنانم در بازی مقابل   پیکان هم به رغم بی تاثیری نتیجه ،نمایش قابل قبولی داشتند.»

او حالا تیمش را بازنده فنی می داند:« شک نکنید ما بازی را باختیم نه شرافتمان را. شما این همه شکست خوردی و در والیبال نتایج افتضاح گرفتی ،کسی حرفی از روابط کثیف نزد. چرا که شما این روابط را بلدی و من بلد نیستم. شما تا قبل از اینکه سرمربی تیم جوانان شوی مدام منتقد فدراسیون بودی اما به محض سرمربیگری تیم جوانان انتقاداتت ته کشید. شما  تیم قهرمان نوجوانان بدون باخت حتی یک ست را گرفتی و نایب قهرمان آسیا تحویل دادی . من روابط کثیف  را بلد نیستم و اجازه نمی دهم با شخصیتم بازی کنی.خدا را شکر که من والیبال را در بالاترین سطح مسابقات و کنار کسانی یاد گرفته ام که همیشه بالاترین سطح شخصیت ،مردانگی و جنگیدن  را به من یاد داده اند. » 
کد مطلب : ۱۱۰۴۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.