۰

بیمه روستاهای خوزستان در برابر بلایای طبیعی

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۵
به گزارش عصر تعادل، استاندار خوزستان گفت: پل اتصال روستای شعیبیه به روستای دیلم خواست مردم منطقه بوده که این خواست با کار کارشناسی مطابقت داشته و اکنون پس از پیگیری‌های انجام گرفته از سوی مسئولان، عملیات ساخت آن آغاز شد.

«غلامرضا شریعتی» در آیین آغاز عملیات اجرایی پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم که امروز، 15 بهمن ماه در شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که باید درون‌زا باشد و بر کار و تلاش داخلی پایه‌گذاری شود و نشات گرفته از تولید ملی باشد.

وی افزود: منطقه شعیبیه منطقه‌ای مولد و با تولید زیاد است و ارزش افزوده فراوانی را برای استان ایجاد می‌کند و به تولید ثروت می‌پردازد و این پل مسیر ارتباطی این بخش مولد را به جاهایی که باید در آن مناطق بازاریابی کند و تولید خود را به ثروت تبدیل کند، وصل می‌کند.

شریعتی تصریح کرد: این پل در جهت اقتصاد مقاومتی است و قدمی است در جهت این‌که مردم و محصولات آنها امکان رسیدن به محل نهایی برای عرضه با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر را داشته باشند.

وی ادامه داد: فقط بخش کشاورزی و صنعت در خصوص اقتصاد مقاومتی فعالیت نمی‌کنند، بلکه بخش‌های مختلفی به اقتصاد مقاومتی مربوط می‌شوند و گام‌هایی که امر تولید را تسهیل می‌کند نیز در جهت اقتصاد مقاومتی است، مانند راه شعیبیه و این پل که امروز کلنگ‌زنی شد.

شریعتی عنوان کرد: شهرستان شوشتر یکی از قطب‌های میراثی و گردشگری استان و کشور است و یک اثر ثبت جهانی در خود دارد. یکی از آیتم‌های رشد کشور مسأله گردشگری و صنعت توریسم است و شوشتر اکنون یکی از مقاصد گردشگران است و باید رفت و آمد به شوشتر تسهیل شود و مخاطرات در این مسیر کمتر باشد.

وی گفت: وقتی یک توریست تصمیم می‌گیرد که به شوشتر سفر کند، نباید به او بگویند که مسیر ناامن است و امکان تصادف در جاده وجود دارد و در این جهت گام‌های اساسی برداشته شده اما امیدواریم این مسیر به‌صورت کامل مهیا شود و برنامه‌ریزی انجام گیرد که در خصوص راه اهواز تا شوشتر که یک مقصد گردشگری است و برای تولید ثروت در استان و منطقه نقش موثری دارد، اقدامات مناسبی انجام گیرد و این مسأله باید به‌عنوان وظیفه ما در قبال مردم شوشتر در نظر گرفته شود.

شریعتی در خصوص اقدامات انجام گرفته در منطقه شعیبیه شوشتر اظهار کرد: در این منطقه 22 مدرسه در دستور کار داریم تا آنها را بسازیم و 16 مسجد نیز در حال بازسازی هستند. در ارتباط با سیل‌زدگان، اعتبارات سیل را مصوب کرده‌ایم و اکنون مصوبه‌ای در اختیار داریم و امیدواریم همه در جهت بهبود وضعیت تلاش کنند.

وی افزود: منتظر هستیم تا این ابلاغ اعتبار در بحث اعتبارات سیل انجام شود اما دولت اکنون با تنگناهای مالی مواجه است اما این تعهد را پذیرفته است و امیدواریم هرچه سریعتر این تخصیص انجام گیرد و بتوانیم ذره‌ای از این مشکلات که برای مردم به وجود آمده است را جبران کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تصویب کرده‌ایم سال آینده تمام روستاهای استان را در مقابل بلایای طبیعی بیمه کنیم. بعضی از روستاها که بیشتر در معرض بلایای طبیعی هستند، طیف مسائل بیمه‌ای را برای آنها گسترده‌تر در نظر می‌گیریم. این مسأله چندین میلیارد تومان هزینه دارد اما اگر خدایی نکرده مشکلی پیش آمد، مردم روستایی دچار مشکل نمی‌شوند و دردی از دردهای آنها را کم می‌کنیم.

در ادامه این مراسم «فرامند هاشمی‌زاده»، معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز گفت: احداث پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم دارای نقش اقتصادی بسیار زیادی برای مردم منطقه است و اثرگذاری آن علاوه بر مسائل اجتماعی بر مسائل اقتصادی نیز است.

وی افزود: با توجه به این‌که منطقه شعیبیه یک منطقه مولد و کارا در استان است، وضعیتی دارد که سال‌ها از مسائل بسیاری رنج برده است، اما احداث این پل به می‌تواند به عنوان یک حرکت عمرانی اقتصادی برای مردم منطقه بسیار موثر باشد.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: این پل می‌تواند دو منطقه دیلم و شعیبیه را به یکدیگر متصل کند و راه را برای ارتباط این دو منطقه کوتاه می‌کند تا این مناطق بتوانند با مشکلات کمتری و آسان‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.
کد مطلب : ۱۱۰۵۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.