۰

قاضی فدرال «سیاتل» فرمان مهاجرتی ترامپ را در سراسر آمریکا لغو کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
قاضی فدرال «سیاتل» فرمان مهاجرتی ترامپ را در سراسر آمریکا لغو کرد
به گزارش عصر تعادل، «جیمز رابرت» یکی از قضات فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا طی حکمی، دستور لغو موقت سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، مبنی بر ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه را صادر کرد.
اگرچه اقدام رابرت را می توان به عنوان ضربه ای شدید بر پیکر سیاست مهاجرتی ترامپ به شمار آورد، دولت واشنگتن همچنان از فرصت فرجام خواهی و تغییر نظر وی بر خوردار است.
گفتنی است که کاخ سفید نیز در واکنش به حکم جدید، ضمن مشروع خواندن سیاست مهاجرتی ترامپ، اعلام کرد که به زودی با تنظیم شکایتی مانع از اجرای دستور قاضی فدرال می شود.
با این حال، رابرت که در زمان «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری اسبق آمریکا به سِمت قاضی فدرال منصوب شد، حکم خود را بلافاصله بعد از صدور، لازم الاجرا عنوان کرد و دستور داد تا تمامی محدودیت هایی که طی یک هفته گذشته نسبت به اتباع کشورهای ایران، سوریه، عراق، لیبی، سودان و سومالی و یمن اعمال شده است، بی درنگ لغو کنند.
بلافاصله پس از صدور این حکم، سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از شرکت های هواپیمایی خواست تا به مسافرانی که مشمول قانون ضد مهاجرتی ترامپ می شدند، خدمات ارائه دهد.
تصمیم قاضی فدرال شهر سیاتل، به پیروی از دستور یکی از قضات فدرال شهر «بوستون» آمریکا مبنی بر ورود برخی از مهاجرینی بود که تابعیت یکی از هفت کشور مورد نظر را داشتند حال آنکه نقطه عطف رای رابرت، لازم الاجرا بودن آن در سراسر ایالات متحده، عنوان می شود.
کد مطلب : ۱۱۰۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.